آمار نهایی ثبت نامی ها در آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۹۹

آمار نهایی ثبت نامی ها در آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۹۹

بر اساس آخرین آمار اعلام شده ، حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ داوطلب در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی گروه علوم پزشکی سال ۹۹ ثبت نام کردند.

به گزارش کنکوران، ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دو بازه زمانی ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه ۹۸ و ۱۱ تا ۱۳ اسفند ۹۸ انجام شد و طی این مدت در مجموع تعداد ۱۴ هزار و ۲۰۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی گروه علوم پزشکی سال ۹۹ برای نخستین بار به شیوه الکترونیک در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

به منظور آشنایی داوطلبان با نحوه برگزاری آزمون الکترونیک دومین دوره آزمون آزمایشی دکتری تخصصی به شیوه الکترونیک ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه ۹۹ بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال می شود و داوطلبان می توانند با انجام آن با نحوه برگزاری آزمون اصلی آشنا شوند.

آزمون کتبی به صورت سؤالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، به شیوه الکترونیک، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود. در این دوره شرایطی فراهم شده است که داوطلب می تواند با توجه به مدرک مقطع قبلی خود حداکثر در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی که در دو نوبت متفاوت برگزار می شود شرکت کند.

همچنین ظرفیت اولیه رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

این ظرفیت اولیه است و ممکن است تغییراتی در آن اعمال شود. تغییرات احتمالی در ظرفیت های پذیرش تا زمان انتخاب رشته محل توسط داوطلبان از طریق اطلاعیه های مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

۶۵ رشته تخصصی در گروه علوم پایه و بهداشت پذیرش دانشجو دارند. ۸۸۷ نفر به عنوان ظرفیت عادی و ۲۹۰ نفر به عنوان ظرفیت شهریه پرداز پذیرش صورت می گیرد. در مجموع یک هزار و ۱۷۷ نفر ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی علوم پایه پزشکی است.

دو رشته سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و مواد دندانی رشته های تخصصی دندانپزشکی در این آزمون پذیرش دانشجو دارند که تعداد ۱۲ نفر در ظرفیت عادی و ۵ نفر در ظرفیت شهریه پرداز و در مجموع ۱۷ نفر پذیرفته می شوند.

همچنین رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، زیست مواد دارویی، سم شناسی، شیمی دارویی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی، کنترل دارو، نانوفناوری دارویی، داروسازی هسته ای، شیمی مواد خوراکی و آبشناسی از جمله رشته های تخصصی داروسازی است که تعداد ۲۸۰ نفر در مجموع ظرفیت عادی و شهریه پرداز پذیرفته می شوند.

در این دوره از آزمون دکتری تخصصی در رشته های پژوهشی نیز تعداد ۳۶۰ دانشجو دکتری تخصصی پژوهشی در ۵۴ رشته پذیرفته می شوند.

منبع:خبرگزاری مهر

 

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آخرین مهلت رفع نقص مدارک ارسالی آزمون دستیاری
نوشتهٔ بعدی
اعلام فرصت مجدد برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۹

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!