اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۳۹۷ دانشگاه تربیت مدرس

مهلت پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه تربیت مدرس تمدید شد

دانشگاه تربیت مدرس برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان می‌پذیرد.

به گزارش کنکوران به نقل از مستر تست، دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب جلسه مورخ ۹۳/۴/۱۱ شورای هدایت استعدادهای درخشان “آیین شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری” و بند ۲ مصوبه جلسه ۶۲ مورخ ۱۳۹۵/۳/۱۰ شورای هدایت استعدادهای درخشان براساس آیین نامه و مصوبه فوق و وفق شیوه نامه پذیرش برگزیدگان علمی مصوب شورای دانشگاه، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام می کند:

رشته های دارای پذیرش دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه ترتبیت مدرس متعاقبا اعلام خواهد شد.

الف- شرایط اختصاصی برای بررسی درخواست پذیرش داوطلبان

۱- پذیرش داوطلبان به دو صورت (گروه الف و گروه ب) انجام می شود:

گروه الف: برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

گروه ب: داوطلبانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی و رتبه اول الی هشتم با حداقل معدل ۱۵ ، جز ۱۰٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

تبصره ۱: درخواست داوطلبانی که طی مدت ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته می شوند نیز در صورتی که پس از ۵ نیمسال تحصیلی با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی و رتبه اول الی هشتم با حداقل معدل ۱۵، جزء ۱۰% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

تبصره ۲: داوطلبان گروه “ب” در صورت پذیرش بایستی در زمان دانش آموختگی نیز جزء ۱۰٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲- دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته دوره روزانه از دانشگاه های دولتی معتبر (به تشخیص دانشگاه) و متناسب بودن رشته تحصیلی دوره کارشناسی با رشته تحصیلی مورد تقاضا به تشخیص و تایید دانشگاه.

تبصره ۳: دانشجویان و دانش آموختگان دوره های شبانه، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس دانشگاهی دانشگاه های دولتی و همچنین کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکده های فنی و حرفه ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم و سایر موسسات و دانشگاه های غیردولتی و غیر انتفاعی مجاز به ثبت نام نمی باشند.

۳- داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل انها از یک مهر ماه سال ۱۳۹۶ (۱۳۹۶/۰۷/۰۱) لغایت ۳۱ شهریور ماه سال اتی (۱۳۹۷/۰۶/۳۱) باشد میتوانند متقاضی این نوع پذیرش شوند.

۴- داوطلبان باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده باشند یا دانش آموخته شوند.

ب- نحوه ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم:

داوطلبان واجد شرایط لازم است در بازه زمانی که متعاقبا (حداکثر تا پایان بهمن ماه) اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) دانشگاه مطابق با بند ز این اطلاعیه اقدام نموده و مدارک مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت مناسب تهیه و در سامانه مذکور در محل های مناسب بارگذاری نمایند. (تحویل مدارک از طریق پست یا مراجعه حضوری امکان پذیر نمی باشد.)

۱- یک قطعه عکس ۴*۳ رنگی تمام رخ

۲- تصویر کارت ملی

۳- تصویر صفحه اول شناسنامه همراه با صفحه دارای شماره سریال

۴- تصویر مدرک نظام وظیفه

۵- گواهی مربوط به داوطلبان شاهد و ایثارگر صادره از مراجع صاحب صلاحیت

۶- تصویر مدرک دیپلم دارای معدل کل یا فرم خوداظهاری جایگزین دیپلم

۷- تصویر مدرک تحصیلی (یا گواهی تحصیلی) مقطع کارشناسی پیوسته که در آن تاریخ فراغت از تحصیل، میانگین کل نمرات و نوع دوره تحصیلی ذکر شده باشد یا فرم تکمیل شده الف.

۸- تصویر فرم تکمیل شده ب مربوط به گواهی تایید معدل، رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و …. ویژه داوطلبان گروه ب.

۹- تصویر ریزنمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک صفحه حاوی مشخصات دانشجو  نوع دوره تحصیلی بر روی آن

۱۰- تکمیل فرم ثبت اطلاعات داوطلب

۱۱- مدارک و مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی به شرح زیر (توجه: ارائه این مدارک اختیاری است. ولی صرفا در صورت ارائه و تایید مستندات مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت)

۱۱-۱- مستندات مربوط به رتبه های برتر کشوری جشنواره های جوان خوارزمی و رازی یا هنری طراز اول مرتبط با رشته (در دوران تحصیل) (گواهی صادره از دبیرخانه یا مراجع ذی ربط)

۱۱-۲- مستندات اختراع به ثبت رسیده (گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران) یا اثر هنری چشمگیر و موثر در جامعه (به تشخیص دانشگاه)

۱۱-۳- مستندات مربوط به طرح های تحقیقاتی پایان یافته با ارائه تاییدیه از شورای پژوهشی دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع ذی صلاح (به تشخیص دانشگاه)

۱۱-۴- تصویر صفحه اول و خلاصه کامل مقاله یا مقاله های مستخرج از پروژه یا طرح تحقیقاتی دانشجو در مجلات علمی پژوهشی معتبر چاپ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی در مجلات علمی پژوهشی معتبر (مورد تایید دانشگاه)

توجه: در خصوصی مقالاتی که صرفا پذیرش شده اند ضروری است تصویر صفحه اول و خلاصه نسخه تایید شده قبل از چاپ نهایی آن (Proof) صادره از مجله مربوط بارگذاری شود.

۱۱-۵- نامه پذیرش چاپ قطعی مقاله یا مقاله هایی تاکنون چاپ نشده باشند (تذکر: نامه وصول مقاله قابل قبول نیست)

۱۱-۶- مستندات مربوط به ترجمه کتاب (تصویر روی جلد، شناسنامه کتاب و گواهی انتشار از ناشر مربوطه)

۱۱-۷- مستندات مربوط به ارائه خلاصه مقاله به صورت پوستر یا سخنرانی در کنگره ها

۱۱-۸- مستندات مربوط به کسب مدال در المپیادهای علمی دانش آموزی با تایید مراجع ذی صلاح

۱۱-۹- مستندات مربوط به کسب رتبه در المپیادهای علمی دانشجویی نهایی کشوری با تایید مراجع ذی صلاح

تبصره ۳: شرایط ایثارگری مورد تایید دانشگاه شامل موارد زیر می باشد:

  •  جانبازان ۲۵٪ و بالاتر ه آزادگان
  • همسر و فرزند (شهید، جاویدالاثر، آزاده، جانباز ۲۵٪ و بالاتر)
  • جانباز با حداقل ۱۵٪ جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
  • داوطلبانی که از تاریخ ۵۹/۶/۳۱ لغایت ۶۷/۶/۳۱ حداقل شش ماه داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند با ارائه اصل گواهی مربوط از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تاریخ سال جاری، قابل دریافت از نواحی نگهداری پرونده سابقه جبهه یا ارائه اصل فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران قابل دریافت از اداره کل امور جهادگران وزارت جهاد کشاورزی

ج- نحوه بررسی پذیرش درخواست داوطلبان و اعلام نتیجه

نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان در صورت امکان در نیمه دوم خردادماه سال ۱۳۹۷ از طریق سامانه جامع دانشگاهی دانشگاه (گلستان) اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام از سامانه مذکور دریافت می کنند از وضعیت خود مطلع شوند. نتیجه نهایی بررسی پذیرش نیز حداکثر تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۷ از طریق وبگاه دانشگاه (بخش آموزش) به نشانی WWW.modares.ac.ir یا سامانه جامع دانشگاهی دانشگاه (گلستان) اعلام خواهد شد؛ لذا از داوطلبان درخواست می شود اکیدا از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در این خصوص خودداری نمایند.

شایان ذکر است دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوط را از وبگاه دانشگاه، بخش آموزش پیگیری نمایند و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

د- سایر نکات مهم

۱- پذیرش برگزیدگان علمی در رشته های گروه علوم پزشکی صرفا از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مذکور انجام می شود و داوطلبان این رشته ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارت مذکور مراجعه نمایند.

۲- در صورت نیاز به برگزاری مصاحبه برای داوطلبان واجد شرایط به تشخیص و تایید گروه آموزشی مربوط، مراتب به داوطلبان ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

۳-موافقت گروه آموزشی و دانشگاه با پذیرش از شرایط اصلی پذیرش است و دانشگاه ملزم به تکمیل ظرفیت پیش بینی شده از بین برگزیدگان علمی نمی باشد و در صورت تایید نهایی مراجع ذی ربط پذیرش انجام خواهد شد.

۴- پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به پذیرش دانشجو در رشته مورد نظر از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور و تشکیل دوره، تایید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی صلاح مربوط و تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

۵- پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاههای دولتی یا متعهد به انجام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

۶- ادامه تحصیل قبول شدگان بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاه ها مجاز نیست.

۷- پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخصی و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون هستند.

۸- به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا مجددا توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی، ثبت نام نمایند.

۹- شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست و ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است؛ لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد خودداری فرمایید. در صورت ضرورت صرفا شماره تلفن ۸۲۸۸۴۱۵۳ و ۸۲۸۸۳۲۱۹ در ایام ثبت نام، در روزهای اداری و غیر از تعطیلات رسمی (شنبه الی چهارشنبه) از ساعات ۱۰ الی ۱۲ پاسخگوی داوطلبان خواهد بود و پس از اتمام مهلت ثبت نام و خارج از ساعات و روزهای اعلام شده امکان پاسخگویی به داوطلبان وجود نخواهد داشت.

۱۰- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد شرایط الزامی پذیرش از طریق این اطلاعیه نبوده یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده داوطلب با اصل مدارک صادره از مراجع ذی ربط وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

دانلود متن اطلاعیه

دانلود فرم الف

دانلود فرم ب

فرم خوداظهاری جایگزین دیپلم

فرم ثبت اطلاعات داوطلبان

منبع:mastertest

 

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
هشتمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق
نوشتهٔ بعدی
شروع ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از ۲۸ بهمن

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!