رقابت برای بدست آوردن مشاغل مختلف بعد از فارغ‌التحصیلی :براساس یک بررسی در بریتانیا اعلام شد ۱۲ رشته دانشگاهی که آینده شغلی را تضمین می‌کنند

رقابت برای بدست آوردن مشاغل مختلف بعد از فارغ‌التحصیلی :براساس یک بررسی در بریتانیا اعلام شد  ۱۲ رشته دانشگاهی که آینده شغلی را تضمین می‌کنند

مشاغل

رقابت برای بدست آوردن مشاغل مختلف بعد از فارغ‌التحصیلی هیچ گاه به اندازه امروز نبوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، امروزه دانشجویان شهریه‌های بالا و هزینه بسیار بالای زندگی را متحمل می‌شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی به بهترین جایگاه برسند و در این بازار سخت و کمبود شغل با مدرک تحصیلی‌شان از جایگاه خوبی در آینده برخوردار شوند.

اینجا می‌خواهیم فهرستی از ۱۲ سرفصل برتر از رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها را که بازار کار خوبی در بریتانیا داشته اند، از آخر به اول به شما معرفی کنیم.

۱۲٫ رشته‌های تاریخ و فلسفه

شاید غافلگیرکننده‌ترین مورد در میان این ۱۲ مورد همین رشته تاریخ و فلسفه باشد. رشته‌هایی که توانستند رشته‌هایی چون فیزیک و علوم کامپیوتر را پشت‌سر بگذارند.

۸۷٫۷ درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها حداکثر ۶ ماه پس از اتمام درسشان صاحب شغل شده‌اند. این آمار در سال ۲۰۱۳، ۸۵٫۴ درصد بوده است.

۱۱٫ رشته‌های مهندسی و فناوری

کارشناسان فنی همیشه موجب رشد مشاغل بنیادین (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) بوده‌اند.

این دسته از فارغ‌التحصیلان در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با آمار ۸۷٫۸ درصدی تصاحب شغل حداکثر پس از گذشت ۶ ماه از فارغ‌التحصیلی، در رتبه یازدهم این فهرست قرار دارند.

۱۰٫ هنرهای خلاق و طراحی

یکی دیگر از موارد غافلگیرکننده این فهرست با آمار ۸۷٫۹ درصدی تصاحب شغل، رشته‌های هنرهای خلاق و طراحی که شامل رشته هنر، طراحی و هنرهای نمایشی می باشد.

۹٫ زبان‌های خارجه

یادگیری زبان خارجی افق روشنی را برای بدست آوردن یک شغل مناسب پیش روی شما قرار می‌دهد، به طوری که بالغ بر ۸۸ درصد از کسانی که به یک زبان خارجی مسلط بوده‌اند در سال‌های ۱۵-۲۰۱۴ مشغول به کار شده‌اند.

۸٫ بیزنس و مدیریت اداری

با گرفتن مدرک در این رشته‌ها به هیچ عنوان نگرانی از بابت آینده شغلی نخواهید داشت چراکه ۸۸٫۳ درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته در سال‌های ۱۵-۲۰۱۴ صاحب شغل شده‌اند.

۷٫ علوم زیستی

۸۹٫۲ درصد از کسانی که در رشته علوم زیستی فارغ‌التحصیل شده‌اند در سال‌های ۱۵-۲۰۱۴ جذب صنایع مربوطه که هر روزه در حال گسترش نیز هست شده‌اند.

۶٫ وکالت

اگر بخواهیم از یک رشته نام ببریم که همیشه موقعیت شغلی و درآمد خوبی داشته است، آن رشته حتما وکالت است.

امروزه نیز چنین است، زیرا ۸۹٫۹ درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته مشغول به کار هستند.

۵٫ معماری و نقشه‌کشی

۹۰٫۱ درصد از معماران و فارغ‌التحصیلان نقشه‌کشی حداکثر ۶ ماه پس از اخذ مدارکشان جذب کار شده‌اند.

۴٫ آموزش

رتبه آموزش در این فهرست نشان‌دهنده نیاز بالای جوامع به معلمان است. ۹۴٫۴ درصد معلمان به محض فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

۳٫ رشته‌های وابسته به دارو

این رشته‌ها شامل علوم زیست پزشکی (بیومدیکال-Biomedical) و عصب‌شناسی می‌شود که آمار قابل توجه جذب ۹۵٫۳ درصدی فارغ‌التحصیلان را داراست.

۲٫ دامپزشکی

با در نظر گرفتن رشته دامپزشکی مستقل از پزشکی، این رشته با ۹۵٫۹ درصد جذب فارغ‌التحصیلان از بازار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

۱٫ رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

و اما شماره یکِ این فهرست قابل پیش‌بینی بود. پزشکی و دندانپزشکی با بازار کاری قابل توجه با آمار ۹۶٫۶ درصدی استخدام فارغ‌التحصیلان در صدر این فهرست قرار گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پیشرفت داشته باشد.

این رتبه‌بندی طبق آخرین آمار پایگاه “رشته‌یاب دانشگاهی” تلگراف اعلام شده است.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کلید نهایی منتشر شد؛ کارنامه دستیاری پزشکی امروز منتشر می شود/ اعلام مهلت تکمیل مدارک
نوشتهٔ بعدی
برنامه امتحانی دانشگاه ها اعلام شد؛ تقویم امتحانی ۱۳ دانشگاه برتر/ آغاز امتحانات از نیمه خرداد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!