بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن

بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن

 

محققان دانشگاه سن دیه‌گو دریافتند که با استفاده از تکنیک انتقال ژن می‌توان با اختلال عملکرد قلب ناشی از دیابت مقابله کرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، محققان با آزمایش روی موش‌ها نشان دادند که با انجام یک تزریق می‌توان میزان ترشح هورمون موسوم به UCn2 و در نتیجه میزان فعالیت بطن چپ قلب را افزایش داد. این اقدام موجب بهبود سوخت و ساز گلوکز در بدن و کاهش قند خون می‌گردد.
تکنیک انتقال ژن دربرگیرنده تغییر نحوه عملکرد ژن‌های بدن با استفاده از مواد ژنتیکی است. ماده‌ای که در این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفت، یک ویروس غیرعفونی موسوم به adeno-associated virus type 8 است که حامل ژن مربوط به UCn2 بوده و موجب کاهش قند خون و افزایش فعالیت قلب به طور همزمان می‌شود.
بخش عمده این ویروس وارد کبد شده و موجب تولید UCn2 می شود. سپس این هورمون در جریان خون آزاد شده و با گیرنده‌های خاصی تعامل می‌کند و موجب بهبود عملکرد قلب و مصرف مقادیر زیادی گلوکز در بافت‌ها می‌شود.
به گفته محققان این تکنیک جدید، راه را به منظور توسعه روش‌های درمانی جدید برای اختلال عملکرد بطن چپ قلب ناشی از دیابت هموار می‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Human Gene Therapy منتشر شده است.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دو برابر شدن الفبای زندگی با ساخت ۴ باز نیتروژن دار مصنوعی
نوشتهٔ بعدی
تاخیر آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت سال ۹۸

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!