تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سال ۹۷ تکمیل می شود

تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سال ۹۷ تکمیل می شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: سال ۹۷ سال حرکت به سمت استقرار کامل بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است.

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت گفت: این ایام فرصتی است تا با تفکر در عالم هستی و قدرت لایزال خداوند متعال و با عبرت از احوالات عالم، برای بهبود و ارتقای اخلاقی، علمی و شغلی خود برنامه ریزی کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه آموزش علوم پزشکی چه در ستاد وزارت بهداشت چه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور حوزه ای پر کار و پر مراجعه است گفت: همکاران ما طی ۳ سالی که از ابلاغ بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد در کنار حجم بالای امور اجرایی بسترهای لازم برای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم کرده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: برنامه های حوزه آموزش ماهیتی بلندمدت دارند و اثرات اجرایی این برنامه ها در بازه های زمانی طولانی مشهود خواهد بود.

وی گفت: علیرغم این موضوع در طی همین مدتی که از اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه حاصل شده که ماحصل تلاش تمام همکاران در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

لاریجانی با اشاره به برخی دستاوردهای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: این برنامه ها باعث شد تا توجه به حوزه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیشتر شود.

وی افزود: امروز در کنار حوزه های بهداشت و درمان، آموزش علوم پزشکی به یکی از دغدغه های اصلی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تبدیل شده و گفتمان آموزش در بین مسئولان دانشگاه ها مهم شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در اولین فاز از اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی این بسته ها برای ایجاد گفتمان تحول به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد، اظهار داشت: باتوجه به پیشبرد این هدف در سال ۹۶ به منظور استقرار این بسته ها، اقدامات لازم برای اجرای هر بسته در ۳ سطح ستادی، منطقه ای و درون دانشگاهی تدوین شد.

وی تاکید کرد: بسته های تحول و نوآوری نقشه راه دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه آموزش است و در برهه زمانی فعلی و در آغاز سال جدید در کنار این نقشه راه روشن، قدم های لازم برای طی این مسیر در هر سطح از نظام آموزش عالی کشور ترسیم شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه آموزش یکی از حوزه های زیربنایی نظام سلامت است و برای تحول در این حوزه باید تربیت نیروی انسانی سلامت متحول شود، اضافه کرد: این فرصتی استثنایی برای دست اندرکاران حوزه آموزش و مسئولان دانشگاهها است تا بتوانند در زمینه ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور گام بردارند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه تغییر و تحول باید از بدنه دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شود، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاهها رکن اصلی آموزش هستند و اگر می خواهیم تحولی در این حوزه ایجاد شود این همکاران محترم باید در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تدوین برنامه های ملی اقدام بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، همکاران در ستاد وزارت بهداشت، مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه مشخصی برای پیشبرد اهداف بسته ها در سال ۹۷ دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این موضوع که در سال ۹۷ حرکتی جدی به سمت استقرار کامل بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز خواهد شد، از مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست در این سال توجه بیشتری به حوزه آموزش داشته باشند و زمینه های مشارکت بیش از پیش اعضای هیات علمی دانشگاهها را فراهم کنند.

منبع: mehrnews.com
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری ۹۷ دانشگاه خواجه نصیر
نوشتهٔ بعدی
بهینه سازی ویروس های مورد استفاده در ژن درمانی برای عبور از سد خونی-مغزی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!