ثبت نام آزمون زبان EPT دی ماه ۹۶ آغاز شد

ثبت نام آزمون زبان EPT دی ماه ۹۶ آغاز شد

ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دی ماه ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز شد.

این ثبت نام تا ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی ENGLISH.IAU.AC.IR نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

آزمون EPT در روز جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶ به طور همزمان در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، ساری، شیراز، کرمان و مشهد برگزار خواهد شد و زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه می باشد.

متولی برگزاری این آزمون، دانشگاه آزاد اسلامی است که به محک زدن داوطلبان در دو مهارت زبانی و سه بخش می پردازد.

ساختار آزمون

به لحاظ ساختار آزمون، می‌توان EPT را با TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL این است که بخش شنیداری و نگارش ندارد.

از تعداد ۱۰۰ سوال مطرح شده در این آزمون، ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داده شده است.

هرچند EPT تنها مدرک قابل پذیرش حین مصاحبه نیست اما داوطلبانی که هدفشان قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی است و برنامه‌ای برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه‌های دولتی ندارند، شرکت در آزمون EPT را بر شرکت در آزمون MSRT ارجح می‌دانند، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۵۰ از آزمون EPT را برابر با نمره ۶۵ از آزمون MSRT می‌داند.

نکته مهمتر این است که یکی از بخش‌های آزمون MSRT محک مهارت شنیداری‌ است که بیشتر داوطلبان در آن ضعف دارند. توصیه کارشناسان این حوزه برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به هزینه پایین شرکت در این آزمون‌ها، ثبت‌نام در هر دو آزمون EPT و MSRT و کسب هر دو مدرک است.

این آزمون که تقریبا هر ماه در مرکز علوم تحقیقات تهران برگزار می‌شود، نمره منفی نداشته و داوطلبان می‌بایست حداقل به ۵۰ درصد از سوالات پاسخ صحیح داده و موفق به کسب نمره ۵۰ شوند اما در غیر این صورت داوطلبان می‌توانند بدون فاصله در آزمون‌های بعدی تا زمان کسب نمره مورد نظر ثبت‌نام و شرکت کنند.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دومین کنگره سلامت مردان – ناباروری مردان
نوشتهٔ بعدی
سرانجام با تلاش دانشمندان اطلس تمام ۳۷ تریلیون سلول بدن انسان تهیه شد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!