شناسایی راهکاری جدید برای گرسنه نگه داشتن و کشتن سلول های بنیادی سرطان سینه

شناسایی راهکاری جدید برای گرسنه نگه داشتن و کشتن سلول های بنیادی سرطان سینه

محققین کاندیدای داروی جدیدی را شناسایی کرده اند که قادر است سلول های بنیادی سرطانی را گرسنه نگه داشته و بکشد و بدین ترتیب راه را برای درمان های جدید به منظور درمان سرطان سینه هموار سازد.

سرطان سینه (Breast Cancer) نوعی از سرطان است که از بافت پستان آغازشده و به دلیل رشد خارج از قاعده سلول‌های غیرطبیعی در پستان رخ می‌دهد. هر اندازه این بیماری زودتر تشخیص داده‌ شده و اقدام به درمان شود، قاعدتا درمان آن آسان‌تر و میزان موفقیت آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران به نقل ازmedicalxpress ، پژوهشی در دانشگاه سالفورد یافته های مهمی را در زمینه هدف قرار دادن موثر میتوکندری سلول های بنیادی سرطانی کشف کرده است..

میتوکندری مسئول تامین انرژی به منظور تکثیر و پراکنش سلول های بنیادی سرطانی است. محققین این مطالعه دریافته اند که یک کاندیدای داروی به نام دودسیل-TPP(Dodecyl-TPP) می تواند با هدف قرار دادن میتوکندری موجود در سلول های بنیادی سرطانی موثر باشد.

استفاده از این رویکرد موجب می شود سلول های بنیادی سرطانی گرسنگی بکشند تا این که بمیرند. این دارو که در مقیاس های نانومولاری استفاده می شود مانع از رسیدن اکسیژن برای تامین انرژی به شکل ATP‌ در میتوکندری می شود.

با استفاده از این رویکرد متابولیک می توان  بقای بیماران را با ممانعت از عود مجدد و متاستاز سرطان به میزان قابل توجهی افزایش داد که این از طریق هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی اتفاق می افتد.

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آغاز ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۹ از فردا
نوشتهٔ بعدی
امروز آخرین مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!