میزان جذب زنان در هیات علمی دانشگاه ها افزایش می یابد/ آمار اساتید زن

میزان جذب زنان در هیات علمی دانشگاه ها افزایش می یابد/ آمار اساتید زن

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: ۳۷ درصد هیات علمی دانشگاه ها را اساتید زن تشکیل می دهند و در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ زن به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

نتیجه تصویری برای هیات علمی زنان دانشگاه

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار اساتید زن در دانشگاه ها گفت:  براساس آمار، از سال ۸۳ تاکنون تقریبا ۶۳ درصد از اساتیدی که از مرکز جذب وزارت علوم تاییدیه دریافت کرده اند،  هیات علمی مرد و ۳۷ درصد هیات علمی زن بودند.

وی تصریح کرد: آمار اساتید زن بسیار روبه رشد و رضایت بخش است و در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زن به عضویت هیات علمی دانشگاه ها درآمده اند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکید کرد: به دلیل توصیه وزیر علوم در گذشته که باید کاری کنید نسبت حضور اعضای هیات علمی خانم در دانشگاه ها افزایش یابد، مرکز جذب وزارت علوم نسبت به متقاضیان جذب هیات علمی خانم، حساسیت مثبت دارد. مرکز جذب به هیچ عنوان حضور زنان به عنوان اساتید را محدود نکرده، و علاقمندیم خانم ها حضور پر رنگی در دانشگاه ها به عنوان هیات علمی داشته باشند و مرکز جذب همیشه به تقاضای زنان برای هیات علمی نظر مثبت می دهد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به صحبتهای اخیر مشاور زنان وزیر علوم درباره وجود مانع برای جذب زنان در دانشگاهها افزود: اگر چنین بحثی مطرح شده که در پذیرش متقاضیان جذب خانم در هیات مرکزی وزارت علوم مقاومت می شود، خلاف واقع است.
وی ادامه داد: برخی از پرونده‌ها وجود دارند که اگه متقاضی آن، آقا باشد، جواب مثبت داده نمی شود ولی درصورت تقاضای خانم ها جواب مثبت داده می شود.

رضوان طلب افزود: افزایش حضور زنان به عنوان هیات علمی مرهون تقاضا است.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آزمون زبان وزارت بهداشت(MHLE) در تاریخ ۷ دی ماه به دو صورت کاغذی و الکترونیکی برگزار می‌ گردد
نوشتهٔ بعدی
چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!