نوع جدیدی از وضعیت سلول های بنیادی کشف شد

نوع جدیدی از وضعیت سلول های بنیادی کشف شد

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یکی از نکات در مورد سلامتی ما تولید نوعی خوب سلول های چربی است که در زیر پوست معمولا وجود دارد. زمانی که این سلول ها در زیر پوست ساخته نشوند، چربی ها در نقاط دیگری مانند ناحیه شکمی افزایش یافته و رشد می کنند و منجر به عوارض ناخواسته ای مانند بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها می شوند.

 دکتر جان براچت و همکارانش در دانشگاه آمریکا نوع جدیدی از وضعیت سلولی را شناسایی کرده اند که می تواند منجر به توانایی در تولید سلول های چربی سالم شود. معمولا سلول های بنیادی، سلول هایی محسوب می شوند که قادر به همانند سازی یا خودنوزایی هستند.

این در حالی است که سلول های تخصص یافته، قادر به عملکردی خاص هستند و از توانایی تقسیم شدن بیشتر برخوردار نیستند. برای تبدیل شدن به سلول های تمایز یافته، سلول های بنیادی باید دستورالعمل هایی را دریافت کند.

اما زمانی که محققین این سلول های بنیادی را در ظروف آزمایشگاهی کشت دادند و تحت تیمار تمایز چربی قرار دادند، مشاهده کردند که این سلول ها همیشه از دستورالعمل های ذکر شده پیروی نمی کنند. اگر این سلول های بنیادی به سلول های چربی تبدیل نمی شوند، به چه سلول هایی تبدیل می شوند.

در نهایت مشخص شد این سلول های سرکش نیز در نهایت به سلول های چربی تبدیل می شوند. ارزیابی این سلول های سرکش نشان داد که آن ها دارای مخلوطی از ویژگی ها هستند. این سلول ها نه تکثیر می کنند و نه تمایز می یابند و در واقع سلول هایی خفته هستند، اما بیان ژن آن ها مشابه سلول های چربی است.

در نهایت مشخص شد، این سلول های بدوا خفته، در نهایت بیدار شده و به سلول های بنیادی فعالی تبدیل می شوند و به چربی مفید، استخوان و غضروف تبدیل می شوند که از معیارهای بنیادی بدون این سلول ها است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلول های بنیادی همیشه شبیه آن چه ما فکر می کنیم نیستیم و می تواند از نظر مولکولی بسیار متفاوت باشند.

محققین گام بعدی این مطالعه را استفاده از مدل های موشی برای مطالعه سلول های خفته و بررسی ژن هایی می دانند که در تعیین سرنوشت سلول های سرکش نقش دارند.

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اعلام آخرین جزئیات کمک هزینه بلاعوض دانشجویان دوره دکتری
نوشتهٔ بعدی
دانلود رایگان کتاب GENETIC ENGINEERINGمهندسی ژنتیک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!