هفته آخر فروردین کارنامه داوطلبان دکتری۹۷ منتشر می شود

هفته آخر فروردين کارنامه داوطلبان دکتري97 منتشر مي شود

مشاور عالی سازمان سنجش از انتشار کارنامه کنکور دکتری سال ۹۷ در هفته آخر فروردین ماه خبر داد

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری مهر، توکلی اظهار داشت: کار قرائت و تصحیح پاسخنامه ها به پایان رسیده است و نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در هفته آخر فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۷ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و برابر مقررات مشخص شده نسبت به انتخاب رشته محل های مشخص شده اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پس از اجرای مرحله اول آزمون (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری به داوطلبان، مصاحبه علمی و …. توسط دانشگاه ها و موسسات عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

وی گفت: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه ها بر اساس نتیجه سنجش آزمون عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه ها، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین نامه بر اساس اولویت کدرشته محل های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه مربوطه صورت می گیرد.

توکلی تاکید کرد: نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۹۷ در دهه اول شهریورماه ۹۷ مشخص می شود.

به گفته توکلی، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در روز جمعه چهارم اسفند ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کدرشته امتحانی در ۵۵ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۰.۰۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۹۸ درصد آنان غایب بودند. همچنین از تعداد حاضران در جلسه آزمون تعداد ۸۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۴۳.۴۸ درصد زن و تعداد ۱۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر معادل ۵۶.۵۲ درصد مرد هستند.

منبع: mehrnews.com
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت
نوشتهٔ بعدی
جزئیات شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!