آخرین مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی امشب به پایان می رسد.

به گزارش کنکوران، دانشگاه شهید بهشتی از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های دولتی، فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ درمقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

کلیه متقاضیان تا پایان امشب ۱۰ آذر ماه ۹۸ فرصت دارند جهت ثبت نام و بارگذاری مدارک به سامانه جامع آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به نشانی golestan.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

مشاهده جزییات ورشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۸ دانشگاه شهید بهشتی در لینک زیر

فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی_ارشد دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰٫pdf

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه بهشتی

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۴ دانشگاه های مشمول این فراخوان کهپس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی باشند.

تبصره ۱: دانش آموختگان ورودی بهمن ۹۳ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با میانگین کل ده درصد برتر بعدی در پایان شش نیم سال (۲۵ درصد برتر)، با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، مورد بررسی قرار می گیرد.

۲- متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته گردد.

تبصره ۱: درخواست متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء ۱۵ درصد برتر باشند، بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

تبصره ۳: درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و همسر، زایمان و موارد مشابه) حداکثر دو نیم

سال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در آییننامه به طول انجامد، پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، در صورت دارا بودن سایر شرایط، قابل بررسی است.

۳- فقط دانشجویان روزانه دانشگاه های مشمول این فراخوان میتوانند متقاضی باشند. درخواست دانشجویان سایر دانشگاه ها بررسی نمی شود.

تعیین اولویت های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

متقاضیان می توانند حداکثر سه رشته – گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول ۱ انتخاب نمایند.

دانشجویان رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، ریاضی، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره، کودکان استثنائی، مدیریت، مهندسی مکانیک، حقوق، شیمی و فیزیک می توانند با پرداخت هزینه جداگانه و دریافت نام کاربری و گذرواژه جداگانه متقاضی رشته های پژوهشکده مرتبط (با توجه به جدول ۲) نیز باشند.

احتمال تغییر در عناوین رشته ها (حذف یا اضافه شدن) وجود دارد. در صورت بروز هرگونه تغییر، مراتب در اطلاعیه های بعدی دانشگاه اعلام خواهد شد. لذا در صورت حذف احتمالی رشته/گرایش حقی برای متقاضی ایجاد نمی شود.

تذکرات مهم:

۱- برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد بررسی می شود.

۲- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، در این فراخوان امکان پذیر نیست.

۳- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

۴- وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک یا عدم پذیرش، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

۵- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت هایی بررسی میشود که در فرم تقاضا و در زمان ثبتنام اینترنتی، انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته/گرایش های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش ها وجود ندارد.

۶- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آییننامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۷- چنانچه در هر مرحله از ثبتنام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبتنام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۸- شرکت در این فراخوان، حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند. به کلیه متقاضیان توصیه میشود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

دانشگاه های مشمول فراخوان ارشد بدون آزمون ۹۸ دانشگاه شهید بهشتی

شهید بهشتی، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبائی، ارومیه، الزهرا، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی، زنجان، سیستان و بلوچستان، شهید چمران اهواز، شهید باهنر کرمان، کاشان،گیلان، یزد، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی بابل، صنعتی سهند تبریز، هنر، سمنان، مازندران، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان و شاهد.

نحوه ثبت نام متقاضیان ارشد بدون کنکور ۹۸ شهید بهشتی

  1. به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه کرده و به قسمت “متقاضی پذیرش دانش آموختگان ممتاز ” رجوع کنید.
  2. شناسه کاربری و گذر واژه خود را در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطرسپاری (یادداشت برداری) از سامانه خارج شوید.
  3. مجدداً به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه و با شناسه کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبلی) به سامانه وارد شوید.
  4. در بخش “آزمون” —> “دانشگاه شهید بهشتی” —-> “پذیرش داوطلب در از مون” وارد شوید و به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.
  5. لازم است فرم هایی را که از این پورتال با فرمت Word دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت pdf تبدیل نمایید (اگر کاربرگها را به صورت دستی و با خط خوانا تکمیل کرده اید، آن ها را اسکن نموده و به فرمت pdf تبدیل نمایید). سپس سایر مدارک لازم را با وضوح اسکن نمایید و آنها را در فرمت pdf و با حجم کمتر از ۲۵۰ کیلو بایت برای هر فایل، در سامانه بارگذاری نمایید. کلیه فرم ها باید به صورت تایپ شده باشد. به فرم هایی که به صورت دستی تکمیل شده باشد. ترتیب اثر داده نمی شود.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

۱- یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰ KB
۲- تصویر تمام صفحات شناسنامه با شماره سریال به انضمام تصویرکارت ملی
۳- ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (بصورت غیررسمی)
۴- تکمیل فرم تقاضا
۵- مشخصات تفصیلی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی (CV) در قالب فرم “مشخصات تفصیلی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی”
۶- گواهی رتبه برای دانشجویان سایر دانشگاه ها. متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی، کپی شده و پس از شماره و تاریخ و امضاء بارگذاری شود. ارائه این گواهی صرفاً برای متقاضیان سایر دانشگاه ها (غیر از دانشگاه شهید بهشتی) الزامی است.
۷- مبلغ ثبت نام در فراخوان ۷۰۰/۰۰۰ ریال می باشد. پرداخت وجه تنها از طریق سامانه گلستان امکان پذیر است.
  • ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نمی باشد.
  • پذیرش اولیه به هیچ وجه به معنی پذیرش قطعی نیست.
  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
  • در صورت نیاز به برگزاری مصاحبه به تشخیص گروه آموزشی، از سوی دانشکده/پژوهشکده مربوطه به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
  • در صورت لزوم به مصاحبه در برخی از رشته ها، متقاضی موظف است در جلسه مصاحبه حضور بهم رساند. عدم شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف از درخواست پذیرش تلقی خواهد شد.
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
هفتمین کنگره جهانی ژنتیک انسانی و بیماری های ژنتیکی
نوشتهٔ بعدی
تمدید مهلت ثبت‌نام ارشد بدون آزمون سال ۹۹ دانشگاه شهید بهشتی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!