آغاز ثبت نام در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از اول خرداد

آزمون کتبی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹ برگزار می شود. بر اساس شرایط، آزمون کتبی ممکن است بصورت الکترونیک (Computer Based) و یا کاغذی (Paper Based) باشد. همچنین چنانچه در طول برگزاری آزمون الکترونیک مشکلی ایجاد شود امکان برگزاری آزمون به صورت کاغذی فراهم خواهد بود. آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق شغلی و علمی داوطلبان انجام خواهد شد. جزئیات مربوط به سوابق مورد بررسی در آزمون مصاحبه از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود. مرکز سنجش آموزش پزشکی از صدور کارت شرکت در جلسه آزمون برای متقاضیانی که فاقد هریک از شرایط باشند، خودداری کرده، و چنانچه در هر مرحله ای مشخص شود که فرد متقاضی واجد شرایط شرکت در فراخوان نبوده است، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی می شود.

 بر اساس فراخوان مرکز سنجش آموزش پزشکی ، ثبت نام برای پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از اول خردادماه آغاز می شود و تا هفتم خرداد ادامه دارد.

به گزارش کنکوران، با توجه به آئین نامه نحوه اجرای تبصره ۲ ماده ۴ قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات دوره پزشکی، دارویی و مواد خوراکی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، متقاضیان ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام نمایند

الف) شرایط عمومی ورود به دوره:

افرادی که در یکی از رشته‌های علوم آزمایشگاهی بالینی (ایمنی شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، میکروب شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون ) دارای دکتری تخصصی (Ph.D) یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل ۴ سال سابقه کار در رشته تخصصی باشند، مجاز به ثبت نام در این فراخوان می باشند.

ب) نحوه ثبت نام:

ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از تاریخ اول تا هفتم خردادماه ۹۸ فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir صورت می‌پذیرد.

همزمان با تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود (فقط به صورت اینترنتی) به آدرس مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

هیچ گونه مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون اخذ نخواهد شد. همچنین به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبان ملزم هستند کلیه مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند. برای افرادی که در هنگام ثبت نام مدارک ارسال نمی‌کنند و یا ناقص ارسال می‌کنند، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.

ج) هزینه ثبت نام و مدارک مورد نیاز

هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) است . وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

دانش آموختگان خارج از کشور در صورتی که عنوان مدرک ارزشیابی شده آنها مطابق با یکی از رشته‌های علوم آزمایشگاهی بالینی (ایمنی شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، میکروب شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون) باشد و یا دارای کارت و شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی باشند.

د) نحوه پذیرش در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی:

پذیرش در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (به ترتیب با سهم ۶۰ و ۴۰ درصد) انجام خواهد شد.

آزمون کتبی از مباحث تشخیص آزمایشگاهی بالینی کتب مرجع هر یک از رشته‌های تخصصی فوق در حد بخش‌های مربوط از کتاب: Henry’s Clinical Diagnosis and Management By Laboratory Methods است که توسط هیئت‌های ممتحنه این رشته‌ها و به صورت سوالات چند گزینه‌ای برگزار می‌شود.

آزمون کتبی روز پنجشنبه مورخ ۲۷ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود.

آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق شغلی و علمی داوطلبان انجام خواهد شد. جزئیات مربوط به سوابق مورد بررسی در آزمون مصاحبه از طریق اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

نتایج آزمون کتبی تا نیمه اول مرداد اعلام و مصاحبه تا پایان نیمه دوم مرداد انجام خواهد شد.

.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
شبیه‌سازی کامل یک ژن در سطح اتم برای نخستین بار در جهان
نوشتهٔ بعدی
تمدید مهلت انتخاب رشته محل آزمون دستیاری

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!