امیدواری در درمان بیماری التهاب روده با سلول های بنیادی

امیدواری در درمان بیماری التهاب روده با سلول های بنیادی

طبق مطالعاتی که محققان انجام دادند بیماری کرون یا التهاب روده با سلول های بنیادی درمان خواهد شد.

کرون یک بیماری روده ای التهابی مزمن است که منجر به زخم و ملتهب شدن مجرای گوارشی می شود.
درمان های موجود برای این بیماری شامل استفاده از داروها است که تنها به کنترل علایم بیماری کمک می کند و منجر به درمان کامل فرد نمی شوند.
افراد معمولا علایمی مانند اسهال، دردهای معده ای، خستگی و کاهش وزن را تجربه می کنند که می تواند زندگی عادی آن ها را مختل کند.
به گزارش کنکوران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، یافته های ابتدایی مربوط به اولین کارآزمایی بالینی که از رویکرد سلول درمانی برای بیماری کرون استفاده کرده، کاهش علایم این بیماری و درمان آن را امیدوار کننده نشان داده است.
این نتایج موجب کاهش التهاب روده ای و بهبود علایم بیماری در بیماران داوطلب شده است.

این درمان شامل راه اندازی مجدد سیستم ایمنی بیماران است، زیرا این سلول های ایمنی ابتدا فرد را مورد حمله قرار می دهند و موجب کرون می شوند، به همین دلیل این سلول های ایمنی باید تخریب شده و مجددا با سلول های جدید جایگزین شوند.

دانشگاه ناتینگهام در کشور انگلستان در حال حاضر در پیوند سلول های بنیادی اتولوگ برای بیماری کرون یک پیشگام محسوب می شود.

پزشکی بریتانیایی مدعی است که افرادی که از بیماری روده ای و ناتوان کننده کرون رنج می برند می توانند به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول های بنیادی بزودی درمان شوند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که استفاده از این سلول های بنیادی می تواند علایم این بیماری را تا سال ها در نیمی از بیماران از بین ببرد.

این روش درمانی نوآورانه شامل یک سیستم راه اندازی مجدد یا ریبوت کردن سیستم ایمنی است که طی آن سلول هایی که موجب ایجاد کرون می شوند را تخریب می کنند و آن ها را با سلول های جدید جایگزین می کنند.

در این مطالعه جدید محققین ۱۵ بیمار مبتلا به کرون را تحت تیمار با سلول های بنیادی قرار دادند و نتایج امیدوارکننده ای بدست آوردند.

سلول درمانی که برای این افراد استفاده شده است حدود دو سال طول می کشد و متاسفانه تا حدی دردناک است و با خطر خونریزی، عفونت و یک تا دو درصد احتمال مرگ همراه است.

ولی به هر حال این سلول درمانی می تواند به کشتن سلول های مغز استخوان قدیمی که سلول های مضر تولید می کنند و جایگزینی آن ها با سلول های جدید منجر شود.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
فردا کلید اولیه آزمون دستیاری منتشر می شود
نوشتهٔ بعدی
پدیده Wobble عامل هرز بودگی کدون های ژنتیکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!