انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجوی دکتری

انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجوی دکتری

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با انتقاد از اعلام ظرفیت بی منطق ۴۵ هزار دانشجوی دکتری در سال گذشته گفت: وزارت علوم نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی گفت: در سال ۶۱ دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جلوگیری از خروج علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی از کشور و پاسخگویی به نیاز علمی و دانشگاهی کشور تاسیس شد.

وی از بیکاری ۲۰ هزار فارغ التحصیل مقطع دکتری در کشور خبر داد و افزود: مسئولان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته ۴۵ هزار ظرفیت دکتری اعلام کرده بود که از این تعداد ۲۹ هزار دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته شدند، این در حالی است که در سال ۹۱ ظرفیت پذیرش مقطع دکتری تنها سه هزار دانشجو بوده و امسال ظرفیت کل دانشگاه های دولتی ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر است.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با چه منطقی ۴۵ هزار دانشجوی دکتری در یک سال پذیرش داشته است؟ به طوری که بسیاری از واحدهای دانشگاهی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری را هم ندارند.

شاهانی با اشاره به اینکه وزارت علوم نقش خود را در زمینه پذیرش دانشجو به خوبی ایفا نکرده است، گفت: در سال جاری (سال ۹۶) ظرفیت پذیرش دکتری را به ۹ هزار و ۸۰۰ دانشجو رساندیم که ۹ هزار دانشجو پذیرش داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سومین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه
نوشتهٔ بعدی
واکسن دی.ان.ای نویدبخش یک حفاظت دائمی برابر آنفلوآنزا/پیشتاز تحقیقات مدرن پزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!