تغییر قوانین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از امسال

تعداد شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری علوم پزشکی

تغییر قوانین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از امسال اعمال می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره‌ زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، از قوانین دیگر این حوزه خبر داد.

به گزارش کنکوران، دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری هم در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی افزود: لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی، امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی و برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی از جمله این قوانین است.

حیدرزاده یادآور شد: حذف قانون ۲۰ درصد سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد از آزمون سال ۱۳۹۹ و بعد از آن و همچنین معرفی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون از مجموع ورودی یک دانشگاه در یک سال از دیگر قوانین مهم آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان همانند داوطلبان عادی محرومیت یک ساله اعمال می شود.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ آغاز شده است و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

بنا به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی می باشد.

بر اساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نتایج اولیه آزمون دکتری علوم پزشکی سال ۹۸
نوشتهٔ بعدی
دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ٩٨، مجموعه علوم آزمایشگاهی ۱

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!