توضیحات وزیر علوم درباره اعتراض دانشجویان دکتری به عدم پرداخت پژوهانه

وزیر علوم درباره اعتراض دانشجویان دکتری گفت: در سال‌های گذشته معاونت علمی ریاست جمهوری مبلغی را برای فعالیت‌های پژوهشی این دانشجویان به عنوان دستمزد پژوهشی پرداخت می‌کرد و در کل این موضوع در حوزه وظایف صندوق رفاه دانشجویان نیست.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در بحث مشارکت در توانمندسازی دانشجویان در حین تحصیل و آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار در صندوق رفاه دانشجویان اقدامات خوبی در نظر گرفته شده و چند دانشگاه هم برای این موضوع پیش قدم شدند. وی افزود: قرار شده در روزهای اخیر کارگروهی برای هماهنگی جمع آوری ایده‌های مسولان و متخصصان برای توسعه این برنامه داشته باشیم.

غلامی تاکید کرد: هدف این کار کم کردن نگرانی دانشجویان برای ورود به بازار کار در دوران بعد از تحصیل است و اگر بتوانیم برای فارغ‌التحصیلان بیکار هم در کنار این موضوع برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانند دوره‌هایی را مرتبط با رشته‌های خود برای ورود به بازار کار بگذرانند.

وی در ادامه در خصوص اعتراض دانشجویان مقطع دکتری هم گفت: در سال‌های گذشته معاونت علمی ریاست جمهوری مبلغی را برای فعالیت‌های پژوهشی این دانشجویان به عنوان دستمزد پژوهشی پرداخت می‌کرد که در زمان خودش هم محدودیت‌های داشت.

نتیجه تصویری برای طرح پژوهانه

 غلامی تاکید کرد: بعدها این موضوع تامین اعتبار نشد ولی در کل این موضوع در حوزه وظایف صندوق رفاه دانشجویان نیست.

وی گفت: تلاش‌هایی برای رفع مشکلات این دانشجویان شده ولی تا به نتیجه قطعی نرسیده نمی‌توان چیزی گفت، امیدواریم این مشکل هم حل شود و بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: دانشجویان دکترای وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت می‌کنند و به آنها مبلغی هم پرداخت می‌شود ولی در وزارت علوم این مراکز خدماتی وجود ندارد و منابع آن باید از طریق مراجع قانونی تامین شود.

منبع:farsnews.com

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران
نوشتهٔ بعدی
برای نخستین بار در جهان دو میمون شبیه سازی شدند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!