تولید سلول بنیادی مزانشیمی برای درمان آرتروز

تولید سلول بنیادی مزانشیمی برای درمان آرتروز

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سل تک فارمد وابسته به پژوهشگاه رویانبه تولید نیمه صنعتی سلول بنیادی مزانشیمی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این سلول ها برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این روش درمانی، سلول بنیادی از مغز استخوان فرد بیمار اخذ شده و آنها را بعد از تکثیر (به اندازه مورد نیاز) به همان فرد تزریق می کنند تا ترمیم غضروف انجام گیرد.

از مزیت های این روش درمانی کاهش عوارض داروهای شیمیایی و کاهش دوره درمان و ترمیم بهتر غضروف می باشد.

از آنجاییکه سلول های بنیادی از بدن فرد بیمار گرفته می شود درصد موفقیت آن هم بالاتر از روش فعلی است.

درصد موفقیت این روش، به شدت بیماری فرد بستگی دارد، اظهار کرد: این روش کمک موثری برای ترمیم غضروف فرد بیمار و همچنین کاهش درد و الام آنان است.

لازم به ذکر است: مجوز تولید نیمه صنعتی و تحت کنترل سلول فیبروبلاستی و سلول بنیادی مزانشیمی برای تولید دارو هم از سازمان غذا و دارو اخذ شده است.

اقدمی با اشاره به اینکه سلول فیبروبلاستی برای ترمیم زخم های مزمن و سوختگی و جوان سازی پوست استفاده می شود، افزود: اولین محصول در حوزه پوست با نام ‘رینو درم سل’ پس از تولید نیمه صنعتی در بهمن سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز تحقیقات و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی و سپس وارد بازار داخلی شد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه با تلاش محققان ایرانی تولید نیمه صنعتی تعدادی از سلول های بنیادی فراهم شده است، گفت: در مجموع ۵ محصول سلول های بنیادی آماده تولید نیمه صنعتی است که آنها برای درمان بیماری های پوستی مانند بیماری لک و پیس، آرتروز و بیماری قلبی، استفاده می شود.

تاکنون یک محصول از آنها به تولید نیمه صنعتی رسیده و دومین محصول هم در آینده نزدیک به تولید نیمه صنعتی می رسد.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
پنجمین کنگره باکتری شناسی پزشکی ایران
نوشتهٔ بعدی
آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی پزشکی اعلام شد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!