جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۹۸ اعلام شد

۱۰ مهرماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد

جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۹۸ اعلام شد.شهریه ها به طور متوسط در کل واحدهای دانشگاه ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش می یابد

به گزارش کنکوران به نقل از مشاوررییس دانشگاه آزاد،شهریه ها به طور متوسط در کل واحدهای دانشگاه ۱۰ تا ۱۳ درصد در سال تحصیلی جدید افزایش می یابد، افزود: این افزایش برای ورودیهای سال جدید هم در شهریه ثابت و هم در شهریه متغیر اعمال می شود.

افزایش ۱۸ تا ۲۲ درصدی شهریه در رشته های پزشکی

میزان افزایش شهریه در رشته های پزشکی را بین ۱۸ تا ۲۲ درصد می باشد.لازم به ذکر است این عدد در واحدهای دانشگاه در مناطق محروم پایین تر است.

تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم

برای دانشجویانی که در مناطق محروم حضور دارند، تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در نظر گرفته شده و دانشجو می تواند ۵۰ درصد شهریه را نپردازد.

افزایش شهریه بیش از ۲۲ درصد نداریم

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کس حق ندارد بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در تحصیلات تکمیلی بالای ۲۲ درصد افزایش شهریه نخواهیم داشت؛ چرا که کششی برای افزایش بیشتر از این عدد در دانشگاه وجود ندارد.

شهریه دانشگاه آزاد پایین تر از غیرانتفاعیها

وی با اشاره به اینکه سه چهارم دانشجویان در سال تحصیلی جدید دانشجویان سال قبل هستند، گفت: برای این افراد نصف شهریه، همان شهریه سال قبل است و فقط شهریه متغیر افزایش می یابد.

طهماسب کاظمی گفت: همه به دنبال این هستند که بگویند شهریه ثابت دانشگاه آزاد از دانشگاه های غیرانتفاعی گران تر است؛ در حالی که بررسی های ما نشان می دهد، این عدد پایین تر است.

توضیح درباره افزایش ۴۰ درصدی شهریه پرستاری 

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که برخی دانشجویان رشته پرستاری از افزایش ۴۰ درصدی شهریه خبر می دهند، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. در حال حاضر سامانه پرداخت شهریه قفل شده و امکان خطای سیستمی وجود ندارد.

برخورد با کارمندانی که شهریه اضافی می گیرند

طهماسب کاظمی ادامه داد: البته ممکن است کارمندی در دانشگاه این کار را انجام دهد و در این صورت به شدت با او برخورد می شود.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
اعلام زمان انتشار نتایج آزمون های ارشد و دکتری گروه پزشکی ۹۸
نوشتهٔ بعدی
شانزدهمین کنگره سراسری بیوشیمی و هفتمین کنگره بین المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی ایران (ICBMB 2020)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!