جزئیات شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی

جزئیات شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات فراخوان شانزدهم جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش کنکوران رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جذب بیش از ۲۰۰۰ هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: متقاضیان به مدت یک ماه فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

دکتر سید علی حسینی با اعلام اینکه شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت به زودی آغاز می شود، گفت: مراحل برگزاری فراخوان شانزدهم جذب اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی تا پایان آبان ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت و براساس آن ۲ هزار نفر عضو هیئت علمی جذب این دانشگاهها خواهند شد.

حسینی افزود: در فراخوان امسال کلیه مراحل و فرآیند جذب شامل بررسی صلاحیت های علمی و عمومی توسط سامانه مرکز امور هیئت علمی انجام خواهد شد لذا متقاضیان مکلف هستند کد رهگیری مرتبط با مراحل جذب را اخذ نمایندتا در فرآیند ثبت نام بتوانند از طریق این سامانه وضعیت خود را در دانشگاهها پیگیری کنند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد: تا امروز به ۱۰ کلان منطقه آمایشی بیش از ۶۰ ماموریت ویژه واسپاری شده که انتظار داریم کلان مناطق آمایشی و دانشگاه های برگزیده نسبت به تامین اعضای هیئت علمی خود منطبق با ماموریت های ویژه برنامه طرح تحول اهتمام ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم اعضای هیئت علمی هدفمندی را در این خصوص جذب کنیم.

حسینی تاکید کرد: دانشگاه ها باید به مفاد این دستورالعمل که به کیفیت آموزش پزشکی و اعتباربخشی سنجه های آموزشی تدوین شده تاکید ویژه دارد، توجه وافی داشته باشند که بر این اساس از حدود دو سال گذشته از دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست کردیم نقشه توسعه آموزش و هیئت علمی خود را در قالب برنامه ۵ ساله ارائه و به تصویب شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی برسانند که در واقع ملاک تصمیم گیری در فراخوان جذب هیئت علمی، دانشگاه هایی هستند که این نقشه مبنایی را تدوین و به تصویب رسانده اند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی از مشاوره دبیرخانه های تخصصی و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در تصمیم سازی و پالایش نقطه نظرات استفاده خواهد شد خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی که همیشه از پیشگامان توسعه آموزش عالی کشور هستند در این فراخوان همچنان با ستاد وزارت بهداشت هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوانیم به کمک هم به شاخص هایی که در اعتبار بخشی آموزشی در نظر است دست یابیم.

حسینی به اشتغال تعدادی از اعضای هیئت علمی به صورت متعهد خدمت (ضریب k) اشاره کرد و اظهار داشت: ممکن است تعدادی از این افراد در معرض اتمام دوران خدمت باشند که درخواست ما از دانشگاه های علوم پزشکی این است که بدلیل کثرت فارغ التحصیلان و متقاضیان هیئت علمی در بعضی از رشته ها مانند رشته های علوم پایه حتی الامکان از تمدید خدمت اعضای هیئت علمی ضریب k پرهیز کنند تا بتوانیم از نیروهای جایگزین جوان در این مورد استفاده کنیم.

اعلام نتایج نهایی جذب تا پایان سال

دکتر حسینی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها بعد از اتمام مهلت جذب سه ماه فرصت دارند جمع بندی و ارزیابی‌های خود از متقاضیان به وزارت بهداشت ارسال کنند گفت: وزارت بهداشت بعد از دریافت این اطلاعات حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد نتیجه نهایی را اعلام کند اما به طور کلی تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که ما در بازه زمانی دو یا سه هفته این فرآیند را تعیین تکلیف کرده‌ایم. بنابراین نتیجه نهایی فراخوان تا پایان سال اعلام خواهد شد و اعضای هیئت علمی جدید از سال آینده در دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شد
نوشتهٔ بعدی
دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!