جوابیه خبر باشگاه خبرنگاران جوان با کد ۵۸۶۰۳۶۳ در جواب لیست موسسات آموزش عالی آزاد بدون مجوز اعلام شد / فعالیت ۸۰ درصد کل موسسات در تهران

جوابیه خبر باشگاه خبرنگاران جوان با کد ۵۸۶۰۳۶۳


در پی انتشار خبری در تاریخ ۲۴ آبانماه سالجاری با عنوان «لیست موسسات آموزش عالی آزاد بدون مجوز اعلام شد» که به نقل از جناب آقای ابری نیا، مدیر کل دفتر آموزشی عالی غیر دولتی وزارت علوم منتشر شده بود، مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی قوانین آموزشی کشور، جوابیه ای را را به شرح زیر صادر نموده است:

بسمه تعالی

مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار بطور رسمی با مجوز شماره ۷۸۴۷۵/۲/۷/۹۵ صادره از سوی وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور فعالیت نموده و به هیچ عنوان یک موسسه آموزشی عالی آزاد یا سازمان تحت نظارت وزارت علوم محسوب نمی گردد.

این مجتمع با همکاری اساتید برجسته کشور در طی سالهای اخیر ضمن تدوین استانداردهای شغلی، حرفه ای و آموزشی در چارچوب قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ثبت رسمی آنها، برخلاف خط مشی موسسات آموزشی عالی آزاد و بر اساس خط مشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور، اقدام به برگزاری دوره های مهارتی و کاربردی در حوزه های مشمول مجوز آموزشی خود نموده است و در طی سالهای اخیر همواره به عنوان یکی از موسسات آموزشی فنی و حرفه ای برتر کشور، مورد تقدیر قرار گرفته است.

مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار بر اساس مجوز رسمی خود از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور، مجاز به برگزاری دوره های مهارتی و کاربردی استاندارد در حوزه ها و رشته های مرتبط با معماری، عمران ، مالی و بازرگانی (دوره های پیشرفته مدیریت و کسب وکار)، هنرهای تجسمی و خدمات آموزشی با اعتبار بین المللی سازمان جهانی کار (ILO)می باشد و در طی سالهای اخیر و بر اساس گواهی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور، فارغ التحصیلان این موسسه در زمره کارآفرینان کشور قرار داشته اند.

  1. مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار یک موسسه قانونی و رسمی است که از سال ۱۳۸۶ و با اخذ مجوز رسمی از سوی وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور فعالیت می نماید و به هیچ وجه ارتباط حقوقی و کاری با وزارت علوم و دوایر زیر مجموعه آن ندارد.
  2. مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار بر اساس ماده ۵ مصوبه شماره ۴۳۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بطور کامل بر اساس قوانین و ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور فعالیت نموده و تا کنون هیچگونه تخلفی از مصوبات، آیین نامه ها و دستورالعمل های این سازمان مرتکب نگردیده و در سال های متمادی به عنوان آموزشگاه برتر کشور از سوی این سازمان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.
  3. بر اساس ماده ۵ مصوبه شماره ۴۳۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، «صدور مجوز فعالیت های آموزشی آزاد در قالب دوره های فراگیری مهارت، حرفه و رشته معینی بر اساس استانداردهای مهارت آموزشی مشاغل تحت عنوان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و نظارت بر آنها از وظایف و اختیارات وزارت کار و امور اجتماعی (سازمان فنی و حرفه ای کشور) می باشد و لذا این مجتمع نیازی به دریافت مجوز برگزاری دور های خود از نهاد، سازمان یا وزارت خانه دیگری نداشته و کلیه دوره ها و برنامه های آموزشی آن تحت نظارت کامل و دقیق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور بوده و این نهاد تنها مرجع قانونی مجاز و تصمیم گیرنده در خصوص فعالیت ها، مجوزها، برنامه ها و دوره های برگزار شده در مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار می باشد و لذا رسیدگی و ایراد نظر در خصوص یک موسسه یا نهاد آموزشی تحت نظارت وزارتخانه دیگر، خارج از حدود اختیارات قانونی وزارت علوم می باشد.
  4. برگزاری کلیه دوره های ارائه شده در مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار با تایید رسمی و مجوزهای رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور می باشد و لازم به ذکر است که برگزاری هر دوره آموزشی در این مجتمع بطور کامل بر اساس استانداردهای رسمی و ثبت شده داخلی و بین المللی سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کل کشور و سازمان جهانی کار می باشد
  5. گواهی نامه های ارائه شده به مهارت آموزان این مرکز از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور با اعتبار بین المللی سازمان جهانی کار صادره گردیده و می گردد.
  6. مهارت آموزان این مجتمع بصورت رسمی در پورتال رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور ثبت و کلیه آزمون های نهایی مربوطه از سوی این سازمان اخذ می گردند.
  7. مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار از اساتید برجسته مهارتی و کاربردی کشور بهره گرفته و چهره های برجسته ای چون پروفسور دکتر محمود ساعتچی، یکی از چهره های ماندگار علمی و فرهنگی کشور، به عنوان رئیس شورای عالی آموزشی این مجتمع فعالیت می نمایند.
  8. این مجتمع با سرمایه گذاری کاملاً خصوصی و ارائه امکانات سطح بالای رفاهی، آموزشی و مهارتی به مهارت آموزان خود، همواره به عنوان یک الگوی حرفه ای، اخلاقی و مدیریتی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور مورد تقدیر قرار گرفته و موسس و مدیریت این موسسه، در طی سالهای متمادی به عنوان مدیر برتر، پژوهشگر برتر و کارآفرین برتر از سوی مقامات رسمی کشور مورد تقدیر قرار گرفته اند.
  9. مناسب است تا مسئولین محترم دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم با آشنایی و آگاهی از قوانین آموزشی و اجرایی وزارت محترم کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کل کشور، از بیان نام «مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار» به عنوان یک موسسه آموزش عالی آزاد پرهیز نمایند و با رسیدگی به فعالیت های نابسامان و دوره های بدون استاندارد و فاقد محتوای علمی و مهارتی در موسسات آموزش عالی آزاد ، گامی موثر را در راستای بهبود و ارتقای وجهه دانش و مهارت در کشور بردارند. این مجتمع همواره این افتخار را برای خود مغتنم دانسته است که به عنوان یک آموزشگاه مهارتی و حرفه ای، زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور فعالیت نموده و بر خلاف موسسات آموزش عالی آزاد ، تاکید ویژه ای بر ارائه آموزش های مهارتی و کاربردی داشته و محتوای علمی و آموزشی خود را با هدف تربیت کارآفرینان آینده کشور تدوین و ارائه نماید.
  10. گواهی نامه های صادره برای مهارت آموزان و فارغ التحصیلان مجتمع فنی و حرفه ای بن ژیوار در کلیه رشته ها و حوزه های مورد ارائه که از سوی سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کل کشور صادر می گردند، دارای اعتبار برجسته بین المللی در کلیه کشورهای عضو سازمان جهانی کار (ILO) می باشد و از نظر علمی و مهارتی و بر اساس قوانین سازمان جهانی کار در کشورهای برجسته جهان از اعتبار علمی و کاربردی بسیار بالاتری در مقایسه با سایر مدارک و گواهی نامه های موجود در کشور برخوردار می باشد و مناسب است تا مسئولین مربوطه در آن سازمان محترم، پیش از درج نام این مجتمع به عنوان یک موسسه آموزش عالی آزاد غیر مجاز، قدری قوانین جاری کشور و نیز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور را مطالعه و بررسی نموده و با ارزش و جایگاه مدارک صادره از سوی این سازمان در سطح بین المللی آشنا می گردیدند.
نوشتهٔ پیشین
برگزاری آزمون تافل و جی آر ای به صورت الکترونیکی
نوشتهٔ بعدی
تدریس ژنتیک : معرفی بیماری، سندرم ICF

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!