شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد اصلاح شد/تعیین حدنصاب قبولی در آزمون سال جاری

آمار ثبت نامی های آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹

وزیر علوم از تعیین حدنصاب نمره در آزمون کارشناسی ارشد در سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس کسانی که نمره آزمون آنها منفی می‌شود امکان قبولی در آزمون را ندارند.

به گزارش کنکوران دکتر غلامی ضمن بیان این مطلب از اعمال اصلاحیه در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد خود آزمون مشکلی ندارد چرا که ما در این دوره از پذیرش، یک آزمون استاندارد داریم که سوالات علمی آن توسط اساتید این حوزه طراحی می‌شود و این سوالات با روش فنی صحیح از مخزن انتخاب می‌شوند و در نهایت آزمون برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی در شیوه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد این است که به دلیل بالا رفتن ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره، تعداد زیادی از دانشجویان با نمره دریافتی نه چندان بالایی پذیرفته می‌شدند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش، برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی جاری حدنصاب نمره قرار دادیم، بر این اساس کسانی که نمره آزمون آنها منفی شود امکان قبولی در آزمون را ندارند یعنی پاسخ‌های مثبت و منفی همدیگر را به صفر می‌رسانند.

دکتر غلامی در پاسخ به انتقاد برخی دانشگاه‌ها در خصوص نحوه جذب دانشجوی کارشناسی ارشد نیز گفت: مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است آمار قبولی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر پایین باشد.

 

نوشتهٔ پیشین
برگزاری آزمون ارشد پزشکی در ۲۷ و ۲۸ تیر ماه/ تعداد قطعی داوطلبان
نوشتهٔ بعدی
ذخیره سازی اطلاعات روی مولکول‌های بدن انسان با دقت ۹۹ درصد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!