صندوق رفاه با ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به استقبال سال تحصیلی جدید آمد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اقدامات قابل توجه این صندوق را در سال جاری تشریح کرد و از پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری خبر داد.


ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشگاه‌های کشور در راستای عادلانه‌سازی اجاره‌بها در سال جاری انجام شد و اجاره‌بها برای خوابگاه‌های درجه یک و دو ۱۵ درصد افزایش داشته و در زمینه خوابگاه‌های درجه چهار و پنج افزایش اجاره‌بها وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از رتبه‌بندی خوابگاه‌ها عادلانه‌سازی اجاره‌بها و بهبود فضای خوابگاهی است، افزود: ۶۵ خوابگاه رده پنجم، با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از صندوق رفاه دانشجویان و کمک دانشگاه‌ها به سطوح بالاتر ارتقا پیدا کرده و در حال حاضر هیچ خوابگاه رتبه پنجمی در سطح کشور نداریم.

به گفته وی، در صورت ارتقای خوابگاه‌های رتبه چهارم به درجات بالاتر نیز تا ۸۰ درصد از اجاره‌بهای آن‌ها به دانشگاه‌ بازگردانده می شود.

یزدانمهر با بیان اینکه امسال با ۶۷۰ میلیارد اعتبار به استقبال سال تحصیلی جدید رفتیم، اظهار داشت: افزایش میزان تسهیلات ازدواج و افزایش ۱۰۰ درصدی ودیعه مسکن از اقدامات قابل توجه این صندوق در سال جاری است.

وی افزود: در سال ۹۳ اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویی ۱۴۰ میلیارد تومان بود اما امسال تنها در بحث تسهیلات دانشجویان دکتری ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که به صورت قرض‌الحسنه، پس از فارغ‌التحصیلی بازپرداخت صورت می گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان مطرح کرد: اعتبارات صندوق رفاه از ۲۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ برای کمک به دانشگاه و یارانه، امسال به ۶۷۰ میلیارد تومان رسیده و در ارتقای خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: افزایش میزان تسهیلات ازدواج از اقدامات مهم صندوق رفاه دانشجویان بوده و تسهیلات ودیعه مسکن به صورت ۱۰۰ درصد برای دانشجویان افزایش یافته است.

یزدانمهر اعلام کرد: در راستای کار دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت جدی صورت می گیرد.

نوشتهٔ پیشین
درآمد دانشگاه تهران از فروش کارت‌های دانشجویی
نوشتهٔ بعدی
اعلام زمان برگزاری کنکور ۹۶/ آغاز ثبت نام کنکور دکتری از ۱۶ آذر

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!