طرح جامع پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده تدوین می‌شود

طرح جامع پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده تدوین می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طرح جامعی برای پذیرش دستیار پزشکی خانواده در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تدوین و با تصویب شورای تخصصی اجرا می‌شود.

پزشک خانواده

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاریجانی امروز در هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: طرح تربیت پزشک خانواده از چند سال پیش در کشور و در مقاطع مختلف آغاز شده و در حال حاضر پزشکان عمومی این نقش را در مراکز بهداشتی کشور انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده که افراد مستعد وارد دوره دستیاری تخصصی پزشک خانواده شوند و به همین دلیل سوابق خدمتی فرد، یکی از موارد ضروری برای ورود به طرح جامع پذیرش دستیارتخصصی پزشک خانواده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: در طرح تربیت دستیار تخصصی پزشک خانواده، محل خدمت این افراد، مراکز جامع خدمات سلامت تعیین شده و افراد به صورت بورسیه و بر مبنای نیاز دانشگاه محل خدمت پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید بررسی دقیقی در خصوص نیازهای خود داشته باشند و افراد را بر اساس نیازهای واقعی پذیرش کنند.

همچنین لاریجانی یادآور شد: مقرر شده است دانشگاه‌ها محل خدمت افراد را مشخص کرده و ظرفیت‌های مورد نیاز خود را به شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام و پس از تائید ظرفیت‌ها از سوی شورای گسترش پذیرش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده خاطرنشان کرد: تدابیری برای ساماندهی این آزمون‌ها اتخاذ شده و رویکرد ویژه‌ای به مهارت افراد در پذیرش آنها وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: سوابق کاری افراد در نظام سلامت و بخصوص پزشک خانواده و طی دوره عالی بهداشت (MPH) از مواردی است که در گزینش افراد برای ورود به این دوره تخصصی مد نظر است و میزان اثر این موارد در امتیازات هر فرد در طرح جامع مشخص خواهد شد.

مطالب مرتبط:

تدریس ژنتیک پزشکی

کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی در یک نگاه، تعریف، رشته های مجاز، دروس و ضرایب، منابع، زمان آزمون ۹۷-۹۶

منابع مطالعاتی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی

کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی

در پایان به دانشجویانی که تمایل دارند از مباحثی که از ژنتیک پزشکی ایمری در کانال ژنتیک پزشکی متعلق به همین سایت تدریس می شود استفاده کنند پیشنهاد می گردد از طریق این لینک به کانال ژنتیک پزشکی بپیوندند.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
راهکارهای وزارت علوم برای دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می کنند
نوشتهٔ بعدی
رئیس سازمان امور دانشجویان خبرداد:تحصیل حدود ۱۱ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاههای آمریکا

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!