منابع ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت، بازنگری شده 1402-1403

منابع ژنتیک

در این نوشته سعی شده تا منابع مناسب جهت آمادگی دانشجویان عزیز جهت کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت ارائه بشود.

ژنتیک ضریب ۵:

با توجه به اهمیت درس ژنتیک مطالعه کامل رفرنس اصلی این درس توصیه می شود. کتاب ژنتیک پزشکی امری حداقل ۹۰ درصد از سوالات کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی را پوشش می دهد، بنابراین توصیه می شود چندین بار و به صورت دقیق این کتاب خوانده شود. بعد از فراگیری دقیق این کتاب در صورت داشتن وقت، برخی فصول کتاب مهندسی ژنتیک براون و ژنتیک پزشکی تامپسون(رفرنس جدید معرفی شده از سوی وزارت بهداشت) مطالعه شود.

لازم به ذکر است از سال گذشته کتاب ژنتیک مولکولی استراخان نیز به منابع کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت اضافه شده است، با توجه به پیچیدگی فوق العاده و حجیم بودن این کتاب بخش های لازم آن در جزوه های کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی موسسه کنکوران گنجانده شده است. لذا برای صرفه جویی در وقت و گرفتن نتیجه بهتر توصیه می کنیم در کنار کتاب ژنتیک پزشکی امری ، جزوه جامع و کامل موسسه کنکوران ویژه درس ژنتیک را تهیه کنید. این جزوه با پوشش دهی منابع مختلف و نثری روان سرعت مطالعه و درک مطالب را افزایش داده و شما را از تهیه کتب و منابع مختلف بی نیاز می کند.

نکته ای که دانشجویان عزیز باید توجه داشته باشند این است که: اگر فکر می کنید بخش اول کتاب امری در مورد ژنتیک پایه یا کلاسیک (همانندسازی، رونویسی، پیرایش mRNA، ترجمه و ….) برای یادگیری کامل نیست، این سرفصل ها در زیست شناسی سلولی مولکولی نیز وجود دارد و سعی کنید در زمان مطالعه سلولی مولکولی این مباحث رو کامل کنید و به هیچ وجه دنبال کتاب یا رفرنس جایگزین برای امری نباشید چون سوالات کنکور دقیقا مانند نگارش کتاب امری مطرح می شود.

استفاده از هر کتاب تستی که ترجیحا دارای پاسخ تشریحی باشد نیز کمک کننده خواهد بود.

زیست شناسی سلولی و مولکولی ضریب ۲:

بهترین رفرنس برای درس زیست شناسی سلولی و ملکولی کتاب لودیش می باشد، ولی با توجه به حجم بالای این کتاب و ضریب ۲ در آزمون توصیه می شود دانشجویان عزیز کتاب خلاصه لودیش (ترجمه انتشارات اطمینان) را مطالعه کنند. در ضمن کتاب تست دکتر عبادی که دارای پاسخ تشریحی مناسبی است حائز اهمیت است.

بیوشیمی ضریب ۱ :

در مورد بیوشیمی رفرنس های زیادی با کارایی تقریبا مشابهی وجود دارند، ولی با توجه به ضریب ۱ این درس در آزمون کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی توصیه می شود از کتاب ضروریات بیوشمی دکتر رضا محمدی یا دکتر احسانی (فقط یکی از موارد ذکر شده و نه هردو) استفاده کنند. با توجه به اینکه در بیوشیمی سوالات تکراری یا مشابه با سالهای گذشته فراوانی قابل توجهی دارد، کتاب تست گنجینه دکتر جعفرنژاد که دارای پاسخ تشریحی است بسیار مناسب برای تمرین و یادگیری می باشد. قویا مطالعه پاسخنامه تشریحی این کتاب توصیه میگردد.

زبان ضریب ۳:

اینکه یک داوطلب چه درصدی از سوالات زبان رو پاسخ بدهد در درجه اول به پایه زبان شخص بر میگردد! بسته به دانش هر فرد شرکت کننده از زبان انگلیسی متفاوت است. با این حال افراد ضعیف یا متوسط با این منابع پیشنهادی می توانند درصد زبان خود را بالا ببرند که نیازمند تمرین و صرف زمان است. بهترین تمرین برای ارتقای درصد زبان تمرین سوالات و لغات بکار رفته در آزمون های سالهای گذشته می باشد، بنابراین بهترین رفرنس های پیشنهادی کتاب ۵۰۴ لغت ضروری ،کلمات ضروری برای تافل و کتاب امیر لزگی می باشد. ( هر کتابی که حاوی اموزش مهارت ها و سوالات و پاسخنامه کنکورهای سال های گذشته باشد می­تواند جایگزین کتاب امیرلزگی شود)

مردمان بزرگ اراده می کنند ومردمان کوچک آرزو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آغاز توزیع کارت آزمون ارشد فراگیر پیام نور
نوشتهٔ بعدی
ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت تا ۲۰ خرداد

پست های مرتبط

15 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام خسته نباشین واسه ژنتیک کتاب تست خوب چی معرفی میکنید ؟

    پاسخ
  • برای ارشد بهداشت ژنتیک چه کتاب تستی رو معرفی میکنید ؟؟؟؟

    پاسخ
  • فخرالدین نوری
    6 مرداد 1398 2:12 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    امسال سال ۹۸ سئوالات ژنتیک انسانی کمی با سالهای قبل متفاوت بود. از چند جا هم خبردار شدم که ظاهرا هم دو سه سالی میشه که طراحان سوال قدیمی رو کنار گذاشتن و یک تعداد دیگه رو برای طراحی سوال انتخاب کردن و برای همین امسال سوالات متفاوتتر بود. ظاهرا طراحان جدید روشهای جدیدتری رو برای طراحی سوالات انتخاب کردند مثلا امسال بیشتر مهندسی ژنتیک داده بودند.
    با این حال منابعی رو که شما در اینجا ذکر کردید آیا برای ارشد ژنتیک انسانی سال آینده ۹۹ کافیه یا باید منابع رو عوض کرد یا منابع بیشتری رو مطاله نمود؟
    ممنون

    پاسخ
    • سلام با وجود اینکه روند طراحی سوالات تا حدی متفاوت هست ولی با همین منابع مشکلی نخواهید داشت

      پاسخ
  • با سلام
    برای شرکت در ارشد ژنتیک و اشتغال در این رشته محدودیت سنی وجود دارد؟

    پاسخ
  • با سلام بنده فارغ التحصیل رشته مامایی هستم و برای ارشد قصد دارم در رشته ژنتیک انسانی شرکت کنم چقدر شانس قبولی دارم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بستگی به تلاش خودتون داره چون خیلی از بچه های ارشد از رشته مامایی هستن

      پاسخ
  • سلام
    برای ژنتیک انسانی امسال منابع تغییر کردند. لطفا این صفحه رو بروزرسانی کرده و اطلاع رسانی کنید . با توجه به معرفی منابع جدید، چه منابعی باید بخونیم؟ مخصوصا برای ژنتیک تامپسون؟ لطفا بهترین ترجمه رو هم بگید.
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      ممنون که به ما سر زدید . این مطلب بروزرسانی شده
      چون تامپسون برای ارشد سنگین هست و بخش هایی برای ارشد میاد در جزوه های کنکوران بخش های مهم آورده شده . برای اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناس های موسسه تماس بگیرید
      اطلاعات تماس
      ۰۹۰۲۶۷۰۲۰۵۶
      ۰۹۰۲۷۸۱۰۳۵۷
      ۰۹۹۰۳۷۷۵۴۲۳
      ۰۲۱۶۶۹۰۸۰۶۲
      ۰۲۱۶۶۵۷۴۱۸۲
      ایدی ها
      @konkoorann و @konkooranadmin

      پاسخ
  • سلام
    ایا این منابع برای قبولی در وزارت علوم هم کافی ست؟

    پاسخ
  • سلام از رشته پرستاری نمیشه ارشد ژنتیک پزشکی شرکت کرد؟
    چطور بقیه رشته های علم پزشکی میتونن

    پاسخ
    • کنکوران
      5 آذر 1399 8:15 ق.ظ

      با عرض سلام و وقت بخیر
      میتونید شرکت کنید
      برای اطلاعات بیشتر در مورد رشته های مجاز میتونید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید
      اطلاعات تماس
      ۰۹۰۲۶۷۰۲۰۵۶
      ۰۹۰۲۷۸۱۰۳۵۷
      ۰۹۹۰۳۷۷۵۴۲۳
      ۰۲۱۶۶۹۰۸۰۶۲
      ۰۲۱۶۶۵۷۴۱۸۲
      ایدی ها
      @konkoorann و @konkooranadmin

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!