گسترش ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با زنگ سلامتی و نشاط

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت برای هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: برنامه‌هایی با هدف گسترش ورزش همگانی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، دکتر جلال نژادجواد، با اشاره به برپایی هفته تربیت‌بدنی از ۲۶ مهر تا ۲ آبان‌، افزود: در اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا در این هفته پیش‌بینی کرده‌ایم که در ستاد وزارت‌خانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی عملی می‌شود.

وی افزود: روز دوم هفته تربیت بدنی مصادف با ۲۷ مهرماه به نام دانشگاه‌ها نامگذاری شده است که ما برای این روز برنامه‌هایی را پیشنهاد کرده‌ایم. ساعتی را با عنوان «ساعت سلامتی و نشاط؛ زنگ ورزش همگانی» در نظر گرفته‌ایم تا در دانشگاه‌ها اجرایی کنیم.

نژادجواد یادآور شد: سعی داریم مراسمی را در یکی از دانشگاه‌های تهران با حضور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت برگزار کنیم و در سایر استان‌ها نیز این برنامه را به صورت همزمان به اجرا در آوریم. امیدواریم بتوانیم هر هفته ساعتی را در دانشگاه‌ها به عملی کردن این شعار و انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهیم.

وی گفت: انجام پیاده‌روی، نرمش صبحگاهی، طراحی ۱۶ ایستگاه برای معرفی برخی از رشته‌های المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور آشنایی شرکت کنندگان با این رشته‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در این روز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: افزون بر این موارد، دانشگاه‌های علوم پزشکی در طول هفته تربیت‌بدنی، برنامه‌هایی از جمله فعال کردن کاروان‌های «نشاط و سلامت»، انجام کوهنوردی و ورزش همگانی را تدارک دیده‌اند تا در خلال این هفته انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه اداره کل دانشجویی در هفته تربیت بدنی به ورزش همگانی است، گفت: «ساعت سلامتی و نشاط» مهم‌ترین شعاری است که برای روز دوم هفته تربیت بدنی در نظر گرفته‌ایم و اگر بتوانیم این شعار را در دانشگاه‌ها جامه عمل بپوشانیم حرکت بسیار بزرگی انجام داده ایم.

نژادجواد گفت: این ساعت در واقع نمادی از ورزش و فعالیت‌های ورزشی است که هر دانشگاه با توجه به برنامه خود ساعتی را مشخص و برنامه‌های ورزشی را اجرا می‌کند. رویکردمان در این زمینه مشارکت تمام دانشجویان و به ویژه دانشجویان جدیدالورود در فعالیت‌های ورزشی است تا بتوانیم ورزش را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

نوشتهٔ پیشین
تسهیلات ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای منطقه ۳کشور
نوشتهٔ بعدی
جزئیات راه اندازی دانشگاه مشترک علمی کاربردی دراقلیم کردستان عراق

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!