سامانه واژه شناسی آموزش پزشکی راه اندازی شد

سامانه واژه شناسی آموزش پزشکی به منظور ایجاد زبان مشترک در بین دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان طراحی و راه اندازی شد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: از زمان تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فعالیت های خوبی در سطح کشور در راستای این بسته ها آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر که در مرحله استقرار این بسته ها هستیم، شاهدیم در کلان مناطق آمایشی اقدامات بسیار ارزشمندی دراین راستا انجام شده و گفتمان تحول در آموزش به گفتمانی عمومی در سطح دانشگاهها تبدیل شده است.

پورعباسی گفت: به موازات پیاده سازی این برنامه لازم است مفاهیم بنیادی در زمینه برنامه های تحول شناسایی شده و با تمرکز بر این مفاهیم زمینه برای بقای فرآیند تحول در آموزش علوم پزشکی فراهم شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا و به منظور ایجاد و ارتقای ادبیات مشترک در میان مسئولان، اساتید و دست اندرکاران حوزه آموزش پزشکی در خصوص تحول، سامانه برخط واژه شناسی آموزش پزشکی با محوریت بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان طراحی شد و در آدرس http://meterm.ir قابل دسترسی است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی خاطرنشان کرد: در این سامانه با توجه به استفاده از الگوی وب گاهی ویکی (WIKI) علاوه بر امکان دسترسی به تعاریف و مفاهیم واژه ها و اصطلاحات به کار رفته در بسته های تحولی، بستر لازم برای پیشنهاد، اضافه کردن واژه ها و مفاهیم دیگر مرتبط با آموزش سلامت و یا ویرایش تعاریف قبلی برای کاربران فراهم است.

نوشتهٔ پیشین
سامانه های جذب هیات علمی وزارت علوم و دانشگاه آزاد مرتبط می شوند
نوشتهٔ بعدی
آغاز ثبت نام قبولی های دوره های کارشناسی علمی کاربردی از اول آبان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!