پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری دانشگاه تهران در سال ۹۷

پردیس بین‌ المللی کیش دانشگاه تهران برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در ۵۳ رشته به صورت بدون آزمون دانشجوی دکتری می پذیرد.

به گزارش کنکوران به نقل از پی اچ دی تست، پردیس بین المللی کیش برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در ۵۳ رشته دکتری از طریق بررسی سوابق آموزشی-پژوهشی و مصاحبه دانشجو می‌پذیرد.

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به پیشینه درخشان و موثر دانشگاه تهران در زمینه آموزش و پژوهش و براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چارچوب برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سند چشم انداز بیست ساله، سیاست‌های نظام آموزشی عالی کشور و همچنین برنامه های استراتژیک دانشگاه در زمینه گسترش فعالیت در دورهای تحصیلات تکمیلی و با هدف پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ایرانی و غیر ایرانی، و توسعه پژوهش از میان داوطلبان واجد شرایط تحصیل در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.)، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸ دانشجــوی دکتری تخصصی می پذیرد.

 توجه: از متقاضیان محترم خواهشمند است نسبت به انتخاب رشته مرتبط دقت لازم را به عمل آورند. هر داوطلب می تواند یک (۱) رشته  را انتخاب نمایند. در غیر اینصورت هر گونه عواقب بعدی متوجه شخص متقاضی است.

ثبت نام الکترونیکی: از روز شنبه ۲۴ شهریور ماه لغایت چهارشنبه ۴ مهرماه می باشد.

رشته های دکتری تخصصی (Ph.D.) پردیس بین المللی کیش

شرایط اختصاصی:

۱ – دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر از دانشگاه های داخل یا خارج کشور که به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

تبصره: متقاضیان با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد ، مجاز به شرکت در آزمون ورودی نیستند.

۲- داشتن حداقل میانگین معدل کل ۱۴ از ۲۰ در مقطع کارشناسی ارشد.

۳- ثبت نام، شرکت در مصاحبه تخصصی (مصاحبه تخصصی با توجه به سوابق تحصیلی، علمی، پژوهشی، افتخارات علمی و فوق برنامه ، …و سوالات تخصصی از رشته مورد تقاضا انجام می گیرد) و قبولی در آن.

تبصره: در صورت نیاز در بعضی از رشته ها به تشخیص گروه مربوطه آزمون کتبی برگزار می گردد.

۴ – دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱می توانند ثبت نام نمایند.

۵- دارا بودن حداقل نمره زبان عمومی مطابق شرح زیر:

حد نصاب لازم زبان مطابق شرح مندرج در ستون ملاحظات جدول ذیل می باشد. داوطلبانی که قبلاٌ حد نصاب لازم را در یکی از آزمون های زیر کسب کرده­اند از شرکت در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران معاف می باشند. (اعتبار مدرک زبان ۲ سال است).

ملاحظات دانشگاه تهران

(UTEPT)

UNIVERSI

TY OF Tehran

IELTS TOEFL Compute Based TOEFL Paper Based TOEFL IBT TOLIMO MCHE
کلیه رشته ها ۱۲ ۵/۵ ۱۸۰ ۵۱۰ ۶۴ ۵۱۰ ۶۰
مربوط به رشته زبان و ادبیات فارسی ۱۰ ۵ ۱۶۰ ۴۹۰ ۵۷ ۴۹۰ ۵۰
ایثارگران و مربیان ۱۰ ۵ ۱۶۰ ۴۹۰ ۵۷ ۴۹۰ ۵۰

 

تبصره ۱: ارائه مدرک قبولی زبان عمومی برای آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نمره زبان با شرایط مندرج در جدول فوق کسب نموده اند،  هنگام ثبت نام الزامی می­ باشد.

تبصره ۲: ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام الزامی است، در غیر این صورت به دانشجو پذیرش مشروط داده خواهد شد و دانشجو موظف به ارائه گواهی زبان عمومی (مطابق ضوابط دانشگاه) تا قبل از امتحان جامع خواهد بود.

نکته: کلیه دانشجویان موظف به اخذ تاییدیه مرکز زبان و اتمام واحدهای آموزشی خود تا قبل از جامع هستند، در غیر این صورت به هیچ عنوان مجوز شرکت در آزمون جامع و ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

ویژگی­ های دوره:

  • مدرک فارغ­ التحصیلی مدرک رسمی دانشگاه تهران می ­باشد.
  • محتوای آموزش رشته ­ها تعداد واحدهای هر رشته مطابق با محتوای آموزشی و تعداد واحدهای همان رشته در دانشگاه تهران خواهد بود.
  • محل تحصیل جزیره کیش می باشد و حضور در کلاس­ ها الزامی است.
  • تحصیل در دوره دکتری بصورت تمام وقت است.
  • برنامه­ ریزی تشکیل کلاس ­ها برای تمامی روزهای هفته انجام می­ شود و پذیرفته­ شدگان ملزم به حضور در کلاس ­ها خواهند بود.
  • در تامین خوابگاه و تسهیلات رفاهی، بهداشتی و درمانی هماهنگی و همکاری لازم بعمل خواهد آمد.
  • دانشجویان از امکانات و تسهیلات ورزشی برخودار خواهند شد.
  • هزینه های دوره اعم از شهریه ثابت و متغیر، شهریه دروس پیش نیاز، پایه و زبان انگلیسی و هزینه­ های اقامتی به عهده دانشجویان خواهد بود، که هزینه های یادشده طبق تقویم آموزشی در هنگام ثبت نام توسط دانشجویان بایستی پرداخت شود.
  • برنامه آموزشی درپردیس بین المللی کیش عیناً مطابق تقویم آموزشی دانشگاه تهران است.
  • در صورت ضرورت، برای تقویت پایه علمی و کسب آمادگی برای شرکت در کلاس های داخلی، دانشجو ملزم به گذراندن دروس پایه و پیش نیاز با هزینه خود است. ضرورت یاد شده به تشخیص گروه آموزشی مربوطه می باشد. دروس پیش نیاز و جبرانی از دروس مقطع کارشناسی ارشد (حتی در صورت تکرار واحدهای درس مزبور درمقطع کارشناسی ارشد) خواهد بود. شهریه هر درس مطابق با شهریه مقطعی که درس از آن انتخاب شده، خواهد بود.
  • انتقال یا میهمان شدن پذیرفته شدگان این پردیس به سایر پردیس ها و دانشگاه ها ممنوع است.

وضعیت نظام وظیفه:

  • نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبین مرد
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم و یا معافیت تحصیلی
  • تذکر: اعطای معافیت تحصیلی به مشمولینی که دارای غیبت می باشند و یا فرصت آنان به پایان رسیده است امکان پذیر نیست.

تذکرات مهم:

  • ارائه اصل مدارک تحصیلی، ریزنمرات، تعهد محضری، سفته ،چک و واریز شهریه تحصیلی، پس از اعلام نتیجه نهایی و پذیرش دانشجو الزامی می باشد.
  • چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، مصاحبه، برگزاری امتحانات و تحصیل در دانشگاه مشخص شود که داوطلب واجد یکی از شرایط الزامی نبوده است بلافاصله از ثبت نام، شرکت در امتحان و یا ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
  • در صورت قبولی، شروع به تحصیل داوطلب منوط به تائید صلاحیت عمومی وی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو می­باشد.
  • دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل در دوره دکتری نوبت دوم پس از موافقت دانشگاه و صدور حکم انصراف قطعی از دوره دکتری مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون است.
  • در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد پذیرفته شدگان، دانشگاه تصمیم مقتضی اتخاذ می­نماید و داوطلب حق هیچ اعتراضی را ندارد. تشکیل هر یک ازرشته‌های آموزشی منوط و متوقف به حد نصاب رسیدن کلاس‌ها در هرکدام از گروه‌های آموزشی است.

سهمیه مربیان:

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ ۱۳۸۹/۰۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی، ده درصد (۱۰%) سهمیه مازاد برظرفیت (حداقل ۱ نفر در هر رشته) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بجز مربیان دانشگاه آزاد اسلامی)، به شرط کسب حداقل هشتاد در صد (۸۰%) نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می یابد.

سهمیه ایثارگران:

بر اساس قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸/۰۲/۱۸ هیأت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱/۰۹/۱۱ مجلس محترم شورای اسلامی و همچنین با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مشمول متقاضی استفاده از سهمیه‌ها و تسهیلات بیست درصد (۲۰%) ظرفیت به رزمندگان و ایثارگران اختصاص می‌یابد که حد نصاب نمره علمی لازم برای رزمندگان هشتاد در صد (۸۰%) و ایثارگران هفتاد درصد (۷۰%) نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد می باشد.

تبصره ۱: ۲۰% ظرفیت پذیرفته شدگان در هر رشته بر اساس مقررات به ایثارگران معزز انقلاب اسلامی شامل رزمندگان، جهادگران،آزادگان و جانبازان اختصاص دارد. همسر و فرزندان عزیز شهدا، مفقودین، اسرا و جانبازان ۵۰% به بالا در گزینش جزء سهمیه ایثارگران محسوب خواهند شد. داوطلبان استفاده از سهمیه فوق باید گواهی استفاده از سهمیه را حسب مورد توسط بنیاد شهید، امور ایثارگران و سایر مراجع ذیربط در هنگام ثبت نام ارائه نمایند .

تبصره ۲: داوطلبانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۰۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۰۶/۳۱ حداقل شش ماه داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، می­توانند از سهیمه فوق استفاده نمایند. داوطلبانی که از سال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه مذکور در آزمون‌های ورودی پذیرفته شده‌اند در صورتی که دارای گواهی حداقل ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه باشند می­توانند از سهمیه ایثارگران استفاده نمایند .

شهریه دوره:

شهریه هر نیمسال تحصیلی بدون احتساب هزینه خوابگاه ، غذا ، بیمه و … بصورت علی الحساب و پس از تصویب هیأت امناء قطعی خواهد شد به شرح زیر می­ باشد:

میزان تقریبی کل شهریه مقطع دکتری برای رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری مبلغ ۷۴۷،۸۱۶،۳۰۰  میلیون ریال (۷۴ میلیون و هفصد  و هشتاد هزارتومان) است و برای سایر رشته ها مبلغ ۹۱۳،۹۹۷،۷۰۰ میلیون ریال (۹۱ میلیون و سیصد  و نود هزارتومان) که پس از تصویب در هیئت امناء دانشگاه تهران نهائی خواهد شد. پرداخت شهریه برای کلیه پذیرفته شدگان الزامی است .

گروه شهریه
علوم انسانی ۷۴۷،۸۱۶،۳۰۰ ریال (۷۴میلیون و هفتصد و هشتاد ویک هزار و ششصدو سی تومان)
علوم اجتماعی ورفتاری ۷۴۷،۸۱۶،۳۰۰ ریال (۷۴میلیون و هفتصد و هشتاد ویک هزار و ششصدو سی تومان)
فنی و مهندسی ۹۱۳،۹۹۷،۷۰۰ ریال (۹۱میلیون و سیصدو نود و نه هزار و هفتصد و هفتاد تومان)
علوم پایه ۹۱۳،۹۹۷،۷۰۰ ریال (۹۱میلیون و سیصدو نود و نه هزار و هفتصد و هفتاد تومان)
هنر ۹۱۳،۹۹۷،۷۰۰ ریال (۹۱میلیون و سیصدو نود و نه هزار و هفتصد و هفتاد تومان)

نحوه پرداخت شهریه:

  1. نحوه پرداخت شهریه در هشت قسط مساوی خواهد بود.
  2. برای نیمسال های پس از نیمسال هشتم، برابر ضوابط اعلامی شهریه مصوب دریافت خواهد شد.

تذکر:

  • پرداخت شهریه پذیرفته شدگان موقع ثبت نام، طبق تقویم آموزشی دانشگاه خواهد بود.
  • مبلغ شهریه شامل هزینه های خوابگاه، ایاب و ذهاب، بیمه، تغذیه ، کتاب و… نیست .
  • پرداخت شهریه در هر نیمسال تحصیلی الزامی است، حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باشد .
  • قابل تاکید است که پس انصراف در هر زمان شهریه واریزی به هیچ عنوان عودت نخواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی:

۱- ثبت نام در سامانه جامع آموزش

۲- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ پرسنلی

توجه: داوطلبان جهت ثبت نام الکترونیکی ملزم به پرداخت مبلغ نهصد هزار ریال به صورت الکترونیکی و فقط به درگاه حساب بانک معرفی شده در سایت ثبت نام است. (مبلغ پرداختی قابل استرداد نیست).

  • شایان ذکر است شناسه پرداخت در هنگام پرداخت الکترونیکی ۱۱۳۰ می باشد.
, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بخش سیتوژنتیک موسسه علمی آموزشی کنکوران
نوشتهٔ بعدی
حد نصاب نمره زبان برای آزمون دکتری تخصصی پزشکی افزایش یافت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!