پوشش صد در صدی دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری در سال آینده

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از پوشش صد در صدی دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در حاشیه بازدید وزیر علوم از صندوق رفاه دانشجویان از سه طرح جدید رفاهی و دانشجویی این صندوق برای سال آینده خبر داد و گفت: اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی‌ جدید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق رفاه است.

در واقع این صندوق با هم‌افزایی منابع مالی بانک عامل بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل سراهای دانشجویی جدید در برنامه ششم توسعه کشور پیش‌بینی نموده است که در اختیار دانشگاه‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین پوشش صد در صدی دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری را نیز از دیگر برنامه‌های مهم این صندوق در سال آینده خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان از سال ۹۶ با هم‌افزایی منابع مالی بانک عامل، نسبت به ظرفیت‌سازی مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان برای یک دوره چهار ساله به منظور حمایت از دانشجویان دوره دکتری روزانه اقدام نموده است.

به گفته وی در سال اول اجرای این طرح از محل صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل، جمعا مبلغ ۱۶۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده که تا امروز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان وام ویژه و ضروری دکتری پرداخت شده است که این میزان در مقایسه با سال ۹۵ رشد ۱۸۶ درصدی داشته است.

مهندس یزدان‌مهر افزود: به دانشجویان واجد شرایط و متقاضی وام ضروری دکتری، مبلغ ۳ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که تاکنون ۲۷ میلیارد تومان در سال جاری این مبلغ پرداخت و هم اکنون نیز سامانه ثبت نام باز است.

مشاور وزیر علوم همچنین حمایت ویژه از ایده‌های دانشجویی،‌ کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان را برنامه مهم دیگر صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد

ایشان در ادامه یادآورشدند: این صندوق با هدف ایجاد اشتغال،‌ تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشجویی و توسعه کارآفرینی در سال ۹۶، تخصیص مناسبی جهت حمایت دانشجویان کارآفرین،‌ کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده است که کمک مالی مستقیم پرداخت تسهیلات با حداقل سود و کارمزد و مشارکت مالی از سوی سرمایه‌گذاری صندوق امکان‌پذیر شده است.

منبع:isna.ir

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سوالات کنکورهای گذشته دکتری ژنتیک پزشکی فصل دهم و یازدهم ژنتیک استراخان – سوالات ۱۰۱ تا ۱۱۷
نوشتهٔ بعدی
لگوی حیات کشف شد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!