آغاز انتخاب محل در آزمون دستیاری فوق تخصصی از ۲۱ اسفند

آغاز انتخاب محل در آزمون دستیاری فوق تخصصی از ۲۱ اسفند

انتخاب محل آموزش سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ۹۶ انجام می گیرد.

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری مهر، پذیرفته شدگان مرحله شفاهی سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی رشته های بالینی می توانند در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند ۹۶ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir اولویت های محل تحصیل خود را انتخاب کنند.

داوطلبان باید با وارد کردن کد رهگیری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وارد پرونده ثبت نامی خود شده و با در نظر گرفتن جدول ظرفیت نهایی پذیرش دستیار فوق تخصصی سی و پنجمین دوره، نسبت به انتخاب اولویت های محل تحصیل در سایت اینترنتی آزمون اقدام کنند.

عدم تکمیل فرم انتخاب محل آموزش به منزله اعلام انصراف از شرکت در مراحل پذیرش شناخته می شود.

ظرفیت نهایی رشته های فوق تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی جهت ۳۵ دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۱۸ نفر است.

این پذیرش در رشته های غدد درون ریز و متابولیسم، روماتولوژی، گوارش و کبد بالغین، ریه، نفرولوژی، خون و سرطان بالغین، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماری های قلب و عروق، مراقبت های ویژه پزشکی، قلب کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، خون و سرطان کودکان، کلیه کودکان، گوارش کودکان، عفونی کودکان، غدد دورن ریز و متابولیسم کودکان صورت می گیرد.

همچنین پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته های مغز و اعصاب کودکان، روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، آلرژی و ایمونولوژی بالینی، روانپزشک کودک و نوجوان، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی توراکس، جراحی کودکان، جراحی قلب و عروق، جراحی عروق با توجه به پیش نیازهای اعلام شده، انجام می شود.

دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، اهواز، ایران، بابل، بقیه الله (عج)، تبریز، تهران، زنجان، شهیدبهشتی، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مشهد، همدان در این دوره دستیار فوق تخصصی بالینی می پذیرند.

بیشترین ظرفیت با ۹۹ نفر متعلق به دانشگاه علوم تهران و کمترین ظرفیت به دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، کرمانشاه و همدان با ۲ نفر است.

همچنین بیشترین ظرفیت به رشته خون و سرطان بالغین با ۳۶ نفر و کمترین ظرفیت به رشته بیماریهای عفونی و گرمسیری با یک نفر اختصاص دارد.

منبع: mehrnews.com
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
موفقیت دانشمندان در درمان آلزایمر با سلول بنیادی
نوشتهٔ بعدی
اعلام شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!