بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول‌ بنیادی

بهبود سریع زخم با سوزن های مجهز به سلول‌ بنیادی

به گزارش کنکوران،  در برسی هایی که توسط  پژوهشگران آمریکاییصورت گرفت مشخص شد که یک نوع ویژه از سلول‌های بنیادی در تماس با بافت‌های آسیب دیده بدن باعث بهبود سریع آنها می‌شوند.به همین خاطرآنها را بر روی سوزن های مجهز خاص نصب کرده‌اند تا با تزریق آنها به بدن بتوان جراحات را التیام بخشید.

این سلول بنیادی که Mesenchymal نام دارد، وظیفه بازسازی سلول‌های استخوانی، غضروف‌ها، ماهیچه‌ها و ذخایر چربی بدن را بر عهده دارد. اما محققان به تازگی پی برده‌اند که سلول بنیادی مذکور برای بهبود زخم‌های بدن نیز مؤثر است و می‌تواند به استحکام رگ‌های خونی بدن، کاهش التهاب و زنده نگه داشتن سلول‌ها کمک کند.

با این حال تزریق Mesenchymal با سوزن‌های عادی به درون بافت بدن موجب خسارات و جراحت‌های بیشتر شده و به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود. از همین رو پژوهشگران ترجیح داده‌اند از ریزسوزن های مجهز به فیبرهای سوزن های مجهز ژلاتینی برای تزریق این سلول بنیادی به بدن استفاده کنند که موجب جذب مناسب آن و التیام زخم‌ها می‌شود.

استفاده از روش یادشده باعث می‌شود Mesenchymal کماکان سالم مانده و به خوبی به بافت آسیب دیده منتقل شود و بافت‌های مجروح نیز در نهایت در عرض ۲۴ ساعت بهبود یابند. انتظار می‌رود این روش که به اختصار d-HMND نام گرفته، در آینده تجاری سازی شود.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
فرصت جدید ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی از ۲۶ خرداد آغاز می شود
نوشتهٔ بعدی
مقاله مدل سازی اختلالات عصبی روانی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!