دفترچه راهنمای آزمون پذیرش دستیار دندان پزشکی سال ۹۸/زمان برگزاری آزمون

آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیار دندانپزشکی سال ۹۹

به گزارش مرکز سنجش آموزش پزشکی، دفترچه راهنمای شرکت در سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندان پزشکی سال ۹۸ منتشر شد.

دفترچه راهنمای شرکت در سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندان پزشکی سال ۹۸

 

زمان، شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی سال ۹۸

داوطلبان تا ۱۴ اسفند فرصت دارند تا در این آزمون ثبت نام کنند.
آزمون رأس ساعت ٩ صبح روز پنج شنبه ١٣٩٨/٠۴/٠۶ به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز،کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار میشود.

کارت ورود به جلسه ی آزمون از ساعت ١٨ روز دوشنبه ١٣٩٨/٠۴/٠٣ از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت میباشد.

شرایط اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار دندانپزشکی:

الف) داشتن مدرک دکتری عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر اینکه تا ۳۱ شهریور ٩٨ فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای اعلام شده باشند.

الف- ١: مشمولان آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت مصوب ۲۱ دی ۸۹ (داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند).

داوطلبان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی برای برای آگاهی دقیق از جزئیات آیین نامه استعداددرخشان باید به صفحه اینترنتی
مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان به نشانی http://gta.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

الف- ٢: دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (اعم از خانم و آقا، به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

الف- ٣: دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های مورد اشاره را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

تبصره ١: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد.

تبصره ٢: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ اعم از اینکه تنها پایان نامه را دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

تبصره ٣: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت بهداشت، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)

ب- ١: ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)

ب- ٢: مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات مشمول موضوع قانون مذکور را حداکثر ٣ ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و محرومتر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

ب- ٣: ارائه گواهی نشان دهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ ٣١ شهریور ۹۸ که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

(گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی شود.)

ج) استفاده کنندگان از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی.

ج- ١: ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.

ج- ٢: بر اساس «قانون اصلاح بند ٣ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۰ مهر ۹۲، دانش آموختگان رشته های دندانپزشکی عمومی که با سهمیه بومی در آزمون سراسری پذیرفته شده اند ، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند.

تبصره: این مصوبه شامل ورودی های سال ١٣٩٣ به بعد می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.

د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی – ویژه آقایان (به پیوست شماره ۳ دفترچه راهنما مراجعه شود.)

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
انتشار کلید اولیه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
نوشتهٔ بعدی
اضافه شدن یک نوبت ارفاقی آزمون MHLE برای داوطلبان دکتری علوم پزشکی ۹۸

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!