نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور/ آزمون ۱۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود

نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور/ آزمون ۱۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبر گزاری فارس گفت: برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۲ نفر زن و ۲۸ هزار و ۶۰۴۴ نفر مرد آنها هستند یعنی ۴۷٫۸۷ درصد زن و ۵۲٫۱۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهرماه ۹۵ فراگیر پیام نور که تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۳ نفر بوده است، تعداد ۹ هزار و ۶۷۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب، تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱ هزار و ۵۱۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۸۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۱ هزار و ۲۱۹ نفر در گروه هنر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد : کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت برگه راهنما اقدام کنند.

توکلی افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ (نوبت هفدهم) دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۵ بهمن با تعداد ۵۴ هزار داوطلب برای پذیرش در یک هزار و ۴۰۰ رشته محل و در بیش از ۱۹۰ رشته – گرایش و در ۵ گروه آموزشی، در ۸۲ شهر مختلف برگزار خواهد شد و برای حضور در جلسه آزمون اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه و پرینت کارت ورود به جلسه الزامی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درب‌های حوزه‌های برگزاری آزمون نیم ساعت قبل از فرآیند بسته می‌شود و داوطلبان باید پیش از این زمان در جلسه آزمون حضور داشته باشند.

همچنین توکلی اظهار داشت: تمامی سئوالات آزمون تستی چهارگزینه‌ای است و برای پاسخ‌های غلط نمره منفی منظور نمی‌شود، اگر برای هر سئوال بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌های آن سئوال غلط محسوب می‌شود و امتیازی به داوطلب تعلق نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

تدریس ژنتیک پزشکی

کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی در یک نگاه، تعریف، رشته های مجاز، دروس و ضرایب، منابع، زمان آزمون ۹۷-۹۶

منابع مطالعاتی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی

کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی

در پایان به دانشجویانی که تمایل دارند از مباحثی که از ژنتیک پزشکی ایمری در کانال ژنتیک پزشکی متعلق به همین سایت تدریس می شود استفاده کنند پیشنهاد می گردد از طریق این لینک به کانال ژنتیک پزشکی بپیوندند.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
دانشگاههای ایران در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرند
نوشتهٔ بعدی
نظر معاون وزیر علوم درباره حذف پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!