کشف نوعی سلول بنیادی که می تواند سلول های مغزی را تولید کند

کشف نوعی سلول بنیادی که می تواند سلول های مغزی را تولید کند

کشف نوعی سلول بنیادی که می تواند سلول های مغزی را تولید کند

به گزارش کنکوران به نقل از خبرگزاری سلول بنیادی، محققان دانشگاه Guelph کشف کردند که نوعی سلول های بنیادی وجود دارد که به گاوها اجازه می دهد سلول های جدید مغزی را ایجاد کنند و حتی در مارمولک ها نیز ممکن است بتواند بعد از آسیب، بخش هایی از مغز را احیا کنند. این یافته می تواند در جایگزینی سلول های مغزی انسان که به علت آسیب، پیری یا بیماری از بین رفته اند کمک کند.

Matthew Vickaryous می گوید: مغز یک عضو بسیار پیچیده است و درمان های مفید اندکی برای آسیب مغزی وجود دارد، بنابراین این تحقیقات در این حوزه می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که مغز گاو به طور مداوم سلول های مغزی را تجدید می کند، چیزی که مغز انسان در انجام آن با مشکل همراه است.

محققان نوعی سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند که به طور منظم سلول های مغزی جدید را در قشر میانی، منطقه ای در مقابل مغز که مسئول شناخت و رفتار اجتماعی است، تولید می کند. به تازگی، اطلاعات زیادی در مورد توانایی مغز برای تولید سلول های جدید وجود دارد، چیزی که مدتها فکر می کردیم امری غیر ممکن است.

گام بعدی در این زمینه این است که چرا برخی از گونه ها، مانند گاو، می توانند سلول های مغز را جایگزین کنند در حالی که گونه های دیگر مانند انسان نمی توانند.

Reference:https://news.uoguelph.ca/2018/07/u-of-g-study-is-first-to-find-evidence-that-leopard-geckos-can-make-new-brain-cells

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دانلود رایگان کتاب Molecular Pathology in Cancer Research پاتولوژی مولکولی در تحقیقات سرطان
نوشتهٔ بعدی
بخش سیتوژنتیک موسسه علمی آموزشی کنکوران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!