اجرای طرح آمایش آموزش عالی در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

کنکوران

رییس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح آمایش آموزش عالی در راستای تربیت نیروی کار ماهر بر اساس نیاز جامعه در مراکز علمی کاربردی استان خبرداد.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، دکتر حمیدرضا عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: طرح آمایش آموزش عالی در راستای تربیت نیروی کار ماهر بر اساس نیاز جامعه در مراکز علمی کاربردی استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سند اجرای طرح آمایش آموزش عالی نیمه دوم امسال به مراکز علمی کاربردی استان ابلاغ می‌شود، افزود: لازم است مراکز علمی و کاربردی در حوزه نیازهای استان ورود پیدا کنند و بر اساس نیازها و تربیت نیروی ماهر بتوانند زیرساخت‌های توسعه استان را فراهم کنند.

عزیزی بالا رفتن آمار بیکاری و تربیت نیروی انسانی نامتناسب با بازار کار را از مضرات اجرایی نشدن طرح آمایش سرزمینی دانست و تصریح کرد: حوزه‌های گردشگری، کشاورزِی، محیط‌ زیست و گیاهان دارویی از نیازهای اساسی استان است و با توجه به اینکه این استان قطب گردشگری شناخته شده است پرورش و تربیت نیروی توانمند و ماهر می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای توسعه استان فراهم کند.

به گفته وی، دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین توانسته است در راستای رفع نیازهای جاری در هر منطقه گام بلندی برداشته و با تعریف برنامه‌های مناسب و به‌کارگیری مدرسان به عنوان عالمان عامل در مراکز آموزشی علمی کاربردی برخوردار و امکانات پیشرفته، نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص، مجرب و کارآمد اقدام کند.

وی همچنین از اجرای طرح غربال‌گری اساتید این مراکز خبر داد و گفت: طرح غربال‌گری مدرسان دانشگاه‌ها براساس کد تدریس و سوابق فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها اجرا می‌شود.

عزیزی با اشاره به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و خُبره علمی‌کاربردی که با دکتری در نظام نظری برابر است دارد، اظهار کرد: مدارک تحصیلی دانش آموختگان نظام آموزش مهارتی از ارزش علمی و استخدامی با مدارک تحصیلی سایر دانشگاه‌های برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ۱۴ مرکز فعال و بیش از هفت‌هزار دانشجو و ۱۳۷ کد رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از ۳۹۰هزار مترمربع فضای آموزشی و کارگاهی و ۶۵۰ مدرس خُبره در حال فعالیت است، افزود: تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‎اند.

عزیزی از کاهش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خبر داد و خاطر نشان کرد :امسال مراکز علمی کاربردی در مقطع کاردانی ۱۰ درصد و کارشناسی ۹٫۷ درصد کاهش دانشجو داشته است و همچنین شهریه این مراکز در سال جاری ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

, ,
نوشتهٔ پیشین
بررسی ادغام واحدهای دانشگاه پیام نور
نوشتهٔ بعدی
فعالیت ۹۰ واحد از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!