افزایش اختیارات مالی واحدهای دانشگاهی پیام نور

کنکوران

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه درآمدهای دانشگاه،با هزینه‌هایی که دارد برابری نمی‌کند،گفت: سعی کردیم با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و کارهای پژوهشی منابع درآمدی دیگری به جز شهریه را فراهم کنیم.
میرزاحسن حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با اشاره به کاهش تعداد دانش‌اموزان و در نتیجه دانشجویان در کشور، اظهار کرد: یکی از نتایج کاهش تعداد دانش‌اموزان و دانشجویان، کاهش درآمد حاصل از شهریه دانشگاه است. درآمد دانشگاه با هزینه‌هایی که دارد برابری نمی کند، در واقع درآمد دانشگاه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است درحالی که دانشگاه بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد. بنابراین سعی کردیم با ایجاد آموزش‌های کوتاه مدت برای کل اصناف و انجام کارهای پژوهشی بتوانیم منابع درآمدی دیگری را نیز فراهم کنیم.

وی درمورد آموزش‌های کوتاه مدت برای اصناف توضیح داد:اولین قدم دانشگاه پیام‌نور در این راستا برگزاری دوره های کاربردی برای دانشجویان بود تا دانشجویان در کنار رشته تحصیلی خود دوره‌های آموزش‌ عملی لازم برای ورود به بازار کار را بگذرانند، سپس برگزاری این دوره‌ها را به اصناف تعمیم دادیم، یعنی اصناف و سازمان‌های مختلف نیاز خود را به ما اعلام می‌کنند و دانشگاه پیام‌نور بر اساس نیاز اعلام شده دوره‌های آموزشی برقرار می‌کند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور درمورد هزینه این دوره‌ها توضیح داد:هزینه‌ها بر اساس ساعت هایی که آن صنف یا سازمان نیاز به ارائه دوره دارد تعیین می‌شود.

افزایش اختیارات مالی واحدهای دانشگاهی پیام‌نور

حسینی در ادامه از تفویض اختیار به واحدهای پیام نور در راستای افزایش اختیارات مالی خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که اخیرا در دانشگاه پیام‌نور انجام شد تفویض اختیار امور مالی به مراکز و واحدهای مختلف بود. این تفویض کم‌تر از یک ماه گذشته به طور رسمی به مراکز و روسای استانی اعلام شد تا مراکز در زمینه مالی و هزینه‌های جاری واحد خود استقلال داشته باشند.

وی ادامه داد: قبلا این اختیار وجود نداشت، یعنی اسناد واحدها برای خرج کردن هزینه های جاری و عمرانی در استان ها یا حوزه اداری مالی بررسی می‌شد، اما در حال حاضر در این زمینه تا سقفی مشخص به مراکز و واحدها تفویض اختیار شده است.

,
نوشتهٔ پیشین
دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت محور می‌شوند
نوشتهٔ بعدی
انتخاب رشته گروه آزمایشی دوم : چگونگی انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دوم

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!