مرکز نوآوری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می شود

کنکوران

اردبیل – ایرنا – معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از ایجاد مرکز نوآوری در این دانشگاه خبر داد.

محمد نریمانی روز دوشنبه هدف از ایجاد این مرکز را افزایش ابداعات و اختراعات دانشگاه

ذکر کرد و افزود: ساماندهی ابداعات و اختراعات نیز در این مرکز مورد توجه است.

وی با اشاره به بازنگری و بهبود شیوه های حمایت از فعالیت های پژوهش و فناوری اعضای هیات علمی و دانشجویان گفت: ترغیب و حمایت از توسعه کمی و کیفی نشریات دانشگاه با جدیت دنبال می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: با هدف ارتقای جایگاه پژوهش در دانشگاه ارزیابی پژوهشی دانشکده ها با تاکید ویژه بر تولیدات علمی و پژوهشی کیفی و معتبر اجرا خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی افزود: همچنین با هدف حمایت از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تسهیلات خاص برای برنامه های دارای اولویت پژوهشی و فناورری اعطا می شود.

نریمانی با تاکید بر لزوم تقویت پژوهش محوری در دوره های آموزشی دانشگاه اظهار کرد: در کنار این اصل اصلاح و بهبود سیاست های تشویقی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی مورد توجه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، او همچنین به توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور اشاره کرد و گفت: در کنار این برنامه شناسایی و تقویت گروه های توانمند دارای پتانسیل برای تبدیل شدن به قطب علمی در کشور مورد توجه است.

او از دیگر اقدامات حوزه پژوهش و فناوری را تاسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ، اقدامات اولیه برای تاسیس پنج پژوهشکده از جمله پژوهشکده آب و آب های معدنی ، برگزاری همایش های متعدد علمی و بین المللی در دانشگاه و تدوین برنامه های پژوهش و فناوری

ذکر کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال ۱۳۷۲ با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.

تا سال ۱۳۷۸ در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط ۱۶ گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

این دانشگاه در ۲۰۱ رشته تحصیلی داتشجو پذیرش کرده و در حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد ۴۰ رشته آن در مقطع دکتری ، ۸۴ رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.

این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود ۲۷۸ عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی ۱۱ هزار دانشجو از کل ۷۵ هزار دانشجوی کل استان را داراست که این تعداد حدود ۱۵ درصد کل دانشجویان استان است.

نوشتهٔ پیشین
مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر شیراز از مهرماه امسال دانشجو می پذیرد
نوشتهٔ بعدی
آخرین وضعیت جذب هیات علمی/ رونمایی از سامانه جدید مرکز جذب

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!