۱۵۷۳ رشته دانشگاه آزاد فاقد مجوز وزارت علوم است

کنکوران

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد در شورای گسترش آموزش عالی گفت: ۱۵۷۳ رشته دانشگاه آزاد برای اصلاح برگردانده شده است و اگر این دانشگاه آنها را اصلاح نکند این کدرشته‌ها فاقد مجوز اعلام می‌شود.
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید تابع ضوابط شورای گسترش آموزش عالی باشد، گفت: به طور معمول تمام کدرشته‌های تحصیلی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود قبل از راه‌اندازی باید از شورای گسترش آموزش عالی مجوز دریافت کند که دانشگاه آزاد سال گذشته برخی رشته‌ها را بدون مجوز راه‌اندازی کرد و بر اساس جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار شد شورای گسترش آموزش عالی در مدت معینی این کدرشته‌ها را بررسی کرده و در صورت واجدشرایط بودن به آن‌ها مجوز دهد.

وی افزود: بر این اساس کدرشته‌های دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت و ۲ هزار و ۹۸۱ پرونده رشته‌محل‌های فاقد مجوز از ۱۵ آذر ۹۳ تا پایان اردیبهشت ۹۴ بررسی شد که در مجموع هزار و ۴۰۸ پرونده مورد تایید قرار گرفت.

شریعتی‌نیاسر ادامه داد: ۵۳ درصد پرونده‌ها به عنوان رفع نقص به دانشگاه آزاد برگردانده شد که دانشگاه آزاد باید متناسب با شاخص‌های دستگاه‌های آموزش عالی آن را اصلاح کند.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، اگر دانشگاه آزاد این کدرشته‌ها را مطابق با شرایط اعلام شده اصلاح نکند این کدرشته‌ها فاقد مجوز اعلام می‌شود.

نوشتهٔ پیشین
زمان و نحوه ثبت‌نام در آزمون EPT
نوشتهٔ بعدی
پذیرش ۱۳ هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی لرستان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!