آغاز به کار مجدد انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت

کنکوران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران از تلاش برای آغاز به کار مجدد انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه خبر داد.
افشین شریعت مهیمنی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به رئوس و نکات کلی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علم و صنعت شامل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کانون‌های فیلم و عکس، انجمن فارغ‌التحصیلان و فعالیت مراکز مشاوره اشاره کرد.

وی درباره برقراری کرسی‌های آزاداندیشی توضیح داد: پیش از این هم معمولا در دانشگاه مباحث مختلفی در قالب گفتمان‌های دانشجویی وجود داشته، اما در قالب دستور‌العمل جدیدی که در این خصوص اخیرا به دانشگاهها صادر شده، فرصت بیشتری فراهم شده تا دانشجویان دیدگاه‌های مختلف خود را مطرح کنند که البته این نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است تا امکان برگزاری این نشست‌ها بیشتر باشد و امیدواریم با کمک دانشجویان و اساتید این بستر فراهم شود تا آنها بتوانند مباحث مورد نظر خود را راحت‌تر در یک فضای منطقی و معقول طرح کنند.

وی افزود: موضوعاتی برای کرسی‌های آزاداندیشی مشخص و درخواست‌هایی در پایان ترم گذشته مطرح شده که با تایید آنها در جلسات مهر ترم آینده،‌ در این کرسی‌ها به بحث گذاشته می‌شوند.

آغاز به کار انجمن علمی تحصیلات تکمیلی بین‌رشته‌ای
شریعت مهیمنی درباره فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: در دانشگاه انجمن‌های علمی بین‌رشته‌ای تشکیل شده و به خصوص از سال گذشته انجمن علمی تحصیلات تکمیلی که به صورت بین‌رشته‌ای نیز کار می‌کند شروع به کار کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای را صورت داده است و همچنین از فعالیت تشکل‌های مختلف در دانشگاه حمایت و پشتیبانی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت درباره فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی دانشگاه علم و صنعت گفت: ما کانون‌های فرهنگی مثل تئاتر، فیلم و عکس داریم و دانشگاه در راستای فراهم کردن امکانات توسعه‌ای، مشغول فراهم کردن فضای گسترده‌تر و بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های بیشتر این کانون‌ها است.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی مرتبط با بحث فارغ‌التحصیلان گفت: انجمن فارغ‌التحصیلان پیش از این فعال بود، اما وقفه‌ای در فعالیت این انجمن رخ داد و در حال حاضر دانشگاه در حال فراهم کردن زمینه فعالیت مجدد کانون فارغ‌التحصیلان بوده و در این راستا حمایت‌هایی را انجام داده و جلسات جدید آن در حال شکل‌گیری است.

شریعت مهیمنی با توضیحاتی درباره فعالیت‌های مراکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: ما در بحث مرکز مشاوره سعی می‌کنیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلفی که وجود دارد،‌مهارت‌ها و توانایی‌های دانشجویان برای ورود به جامعه را ارتقا داده و مهارت‌های لازم اجتماعی را برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: علاوه بر خدمات عادی که مرکز مشاوره ارائه می‌شود، اردوهایی نیز در مرکز مشاوره وجود دارد که بین دانشجویان و اساتید مرکز مشاوره ایجاد ارتباط می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت درباره برنامه‌های اختصاص‌یافته به دانشجویان ورودی جدید بیان کرد: اساتید مشاور برای آشنایی دانشجویان با دانشگاه و فضای آن، به معرفی گرایش‌های مختلف می‌پردازند و همچنین کلاس های آشنایی با رشته و مهارت‌های دانشجویی برای ورودی‌ها تشکیل می‌شود.

وی در پایان افزود: علاوه بر برگزاری اردوهای مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان، برای کارمندان و اساتید نیز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله برگزاری برنامه‌های اردویی و همچنین برگزاری نشست‌های مختلف وجود دارد.

نوشتهٔ پیشین
رقابت فشرده دانشگاه‌های خارجی برای جذب فارغ التحصیلان ایرانی
نوشتهٔ بعدی
پذیرش دانشجو در دو رشته جدید علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!