رشته «روانشناسی دین» در مقطع ارشد ایجاد شد

کارشناسی ارشد

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی از ایجاد رشته های «روانشناسی دین» و «روانشناسی تحولی» در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی خبر داد.
دکتر علی فتحی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته روانشناسی در کمیته روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: تمام امور مربوط به مقطع کارشناسی روانشناسی تمام شد و برخی از دانشگاه‌ها نیز سال گذشته آن را اجرایی کردند.
وی افزود: در کنکور ۹۴ نیز تمام گرایش‌های روانشناسی ادغام شد و در مقطع کارشناسی فقط کارشناسی روانشناسی بدون گرایش را داریم لذا از مهرماه ۹۴ همه دانشگاه‌ها فقط کارشناسی روانشناسی می پذیرند.
رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود یکسال است که کار خود را آغار کرده ایم ، چند برنامه نیز آماده شده و مراحل تصویب را طی می کند.
وی ادامه داد: در رشته کارشناسی ارشد خانواده، ۴ گرایش مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی بازنگری شده و مراحل تصویب را می گذارنند.
فتحی افزود: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی تربیتی» نیز نوشته شده و مراحل نهایی را طی می کند . بازنگری برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت و روانشناسی خانواده در دستور کار قرار دارد .
وی ادامه داد: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی دین»، «روانشناسی صنعتی سازمانی» و «روانشناسی تحولی» نیز به تازگی نوشته شده و جزء رشته های جدید هستند.
رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: کمیته های تخصصی در سایر گراش های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی شناختی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی کودکان با نیاز ویژه مشغول کار هستند.
وی افزود: امیدواریم تا آخر سال برنامه‌های ایجادی و بازنگری شده تصویب شوند تا بتوانیم از کنکور ۹۵ برنامه های جدید را اجرایی کنیم.

نوشتهٔ پیشین
ایجاد سه رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
نوشتهٔ بعدی
آغاز ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی خوارزمی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!