پیش ثبت‌نام جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر آغاز شد

کنکوران

پیش ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر با شعار «ربات‌ها در خدمت صنایع» از ۲۴ مرداد ماه آغاز شده است و تا ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدرضا رازفر رئیس جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup 2015)، سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AAIC 2015) و نخستین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ ۲۰۱۵ (IRAN FIRACup Open 2015) برگزار خواهد شد.

رازفر اظهار داشت: این دوره از مسابقات در قالب ۱۵ رشته مسابقات رباتیک و ۱۰ رشته مسابقات هوش مصنوعی در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی طراحی شده است که از میان ۱۵ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۴ لیگ مربوط به بخش دانش آموزی، ۶ لیگ برای مسابقات AUTCup و ۵ لیگ برای مسابقات FIRACup در بخش دانشجویی و آزاد است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ ۲۰۱۵ (IRAN FIRACup Open 2015) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خاطر نشان کرد: «فیراکاپ آزاد ایران» با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می‌شود.

به گفته رازفر، این جشنواره یکی از کامل‌ترین مسابقات حال حاضر در ایران بوده که تمامی شاخه‌‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

رئیس جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در بخش دانش آموزی نیز کمیته بین المللی المپیاد رباتیک دانش آموزی (IROC) با این جشنواره همکاری دارد.

وی آوردن روح علم و تکنولوژی به میان عامه مردم و نسل جوان، توسعه ربات‌های هوشمند خود مختار، گردهم آوردن محققان و دانشجویان متخصص در رشته‌های مختلف رباتیک و اتوماسیون و هوش مصنوعی را از دستاوردهای مهم این رویداد برشمرد و یادآور شد: هدف این جشنواره به کارگیری ربات ها در صنعت و جامعه است، از این رو در سال جاری این جشنواره با شعار «ربات‌ها در خدمت صنایع» برگزار خواهد شد.

رازفر زمان برگزاری این دوره از مسابقات را ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانست و ادامه داد: پیش ثبت نام این مسابقات از روز ۲۴ مرداد ماه آغاز و تا ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

رئیس جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تیم‌های متقاضی از اول شهریور ماه تا اول مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند، افزود: هیات داوران این جشنواره از اول تا ۱۵ مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۱۵ مهر ماه آغاز و تا ۵ آبان ادامه خواهد داشت.

رازفر، برگزاری این مسابقات را در راستای ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور و سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان دانست و اضافه کرد: با برگزاری این قبیل مسابقات، با همکاری نهادهای مختلف چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان متولی فناوری در کشور و دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور و شناسایی استعدادهای برتر و محصولات این جشنواره می توان امید داشت که تا چند سال آینده اقتصادی مبتنی بر تولیدات دانش بنیان در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی داشت تا ایران بر مبنای سند چشم انداز نظام به عنوان یکی از پیشگامان منطقه در این حوزه باشد.

نوشتهٔ پیشین
پذیرش بدون آزمون دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد
نوشتهٔ بعدی
ثبت نام دکتری وزارت بهداشت از امروز آغاز می شود

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!