تشکیل ستاد علم و فناوری به ریاست وزیر علوم

کنکوران

تشکیل ستاد علم و فناوری به ریاست وزیر علوم در جلسه ۲۷ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۷ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ادامه بررسی احکام پیشنهادی برنامه ششم توسعه دستگاه‌های مرتبط با موضوع علم و فناوری، در این جلسه بخش آخر مواد پیشنهادی بنیاد ملی نخبگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در احکام پیشنهادی ارائه شده از سوی ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان به عنوان مسئول تدوین احکام پیشنهادی بنیاد ملی نخبگان برای برنامه ششم توسعه کشور، موضوعاتی مانند تدوین برنامه جامع فرهنگی نخبگان و استعدادهای برتر، ایجاد بانک اطلاعات نخبگان و متخصصان کشور، ایجاد سازوکارهای لازم برای تعامل با نخبگان در تمام دستگاه‌های حاکمیتی و تدوین لایحه قانونی اشتغال و به کارگیری استعدادهای برتر و ارتقاء اثرگذاری نخبگان مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه جلسه، حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تشریح روند بررسی احکام پیشنهادی دستگاه‌ها برای تدوین برنامه ششم توسعه در دولت گفت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۷ ستاد در حوزه‌های مختلف از جمله ستاد علم و فناوری به ریاست فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد آموزش به ریاست فانی وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است که وظیفه بررسی احکام پیشنهادی دستگاه‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: در راس این ستادها، هیئت هفت نفره‌ای وجود دارد که یکی از اعضای آن وزیر علوم است و در نهایت تصمیم نهایی را برای ارسال پیش نویس برنامه ششم توسعه به مجلس اتخاذ می کنند.

سالارآملی در ادامه بر ضرورت حفظ وحدت جامعه علمی کشور تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه های مرتبط با موضوع علم و فناوری کشور باید با همدلی و هم افزایی در راستای افزایش اعتبارات این بخش و تدوین و تصویب قوانین محکم و اثرگذار تلاش کنند.

وی با بیان اینکه احکام پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برنامه ششم توسعه ذیل ۳ محور کلان تدوین شده است، ادامه داد: ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین المللی، رساندن آموزش عالی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین و تکمیل زنجیره نوآوری و خلاقیت از جمله محورهای کلان وزارت علوم برای تدوین احکام برنامه ششم توسعه کشور است.

نوشتهٔ پیشین
آمارهایی از آزمون دکتری ۹۴ / نتایج نهایی دکتری ۹۴ فردا اعلام می‌شود
نوشتهٔ بعدی
اعلام زمان ثبت‌نام دانشجویان دوره دکتری دانشگاه پیام نور

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!