انتخاب رشته ۱۲ هزار داوطلب تا ۸ صبح امروز/ مهلت داوطلبان برای ویرایش اطلاعات

کنکور سراسری

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری از دوشنبه پنجم مرداد آغاز شد و تا دهم مردادماه نیز ادامه دارد.

وی گفت: داوطلبان آزمون سراسری که مجاز به انتخاب رشته هستند باید با مطالعه دفترچه راهنما که بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد برای انتخاب ۱۵۰ کدرشته اقدام کنند.

توکلی افزود: از تعداد ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب حاضر در جلسه آزمون سراسری تعداد ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۴۷۴ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۶۵۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹٫۳۵ درصد مجازین به انتخاب رشته زن و ۴۰٫۶۵ درصد مرد هستند.

وی افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۷ مردادماه تعداد ۱۲ هزار داوطلب برای تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کردند.

توکلی اضافه کرد: دفترچه اصلاحات و تغییرات و ظرفیت‌های جدید در برخی کدرشته‌محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در اطلاعیه‌ای بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته این اطلاعیه را هم مطالعه کنند.

به گفته وی، افرادی که انتخاب رشته خود را انجام دادند نیز می‌توانند با مطالعه اطلاعیه مربوط به اصلاحات کدرشته‌محل‌ها، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

نوشتهٔ پیشین
ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی امروز آغاز می‌شود
نوشتهٔ بعدی
تسهیلات دانشگاه شیراز برای پذیرفته شدگان ممتاز کنکور

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!