منابع کارشناسی ارشد ایمونولوژی وزارت بهداشت – توصیه شده توسط رتبه های برتر

منابع کارشناسی ارشد ایمونولوژی وزارت بهداشت پیشنهادی کنکوران

کنکوران

برای داوطلبان شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ایمونولوژی ، با توجه به تعدد منابع موجود، نحوه مدیریت مطالعه جهت شرکت در آزمون بسیار مهم می باشد. کتابهای ابوالعباس و کوبای با حدود ۸۰ درصد مشابهت، در حدود ۵۰-۶۰ درصد کل سوالات را شامل می شوند. بنابراین منبع اصلی جهت مطالعه می باشند.
کتاب ایمونولوژی رویت ، به دلیل مبهم بودن بعضی توضیحات، به عنوان اولین منبع برای مطالعه توصیه نمی گردد، بهتر است ابتدا کتاب ابولعباس مطالعه شود، سپس کتاب مذکور جهت برخی مباحث تکمیلی مطالعه شود.

در مورد کتاب ایمونولوژی دکتر وجگانی، با توجه به اینکه این کتاب به طور کامل مورد ویرایش قرار گرفته، لازم است تمام این کتاب مطالعه شود، هر چند که با کتاب ابوالعباس تشابهات زیادی دارد.

کتاب ایمونوبیولوژی جنوی ، کتابی کاملا متفاوت نسبت به کتابهای نامبرده شده می باشد. این کتاب مطالب را با جزئیات بیشتر و البته با دسته بندی متفاوت بیان کرده است و یکی از بهترین رفرنسهای ایمونولوژی می باشد. خواندن کل کتاب بسیار وقت گیر می باشد بخصوص که ترجمه ای از آخرین ویرایش این کتاب وجود ندارد. با توجه به حجم این کتاب، مطالبی در آن بیان شده که در سایر منابع وجود ندارد. بناراین خواندن این کتاب به ویژه برای آزمون دکتری توصیه می شود هر چند که باری آزمون کارشناسی ارشد نکات مهم از این کتاب قابل توجه می باشد.

روشهای عملی ایمونولوژی در آزمون های سالهای اخیر بسیار مورد توجه طراحان سوالات کنکور قرار گرفته است و سوال های زیادی از این قسمت طرح می شود. این قسمت رفرنس کامل و مشخصی ندارد. کتاب علمی ایمونولوژی دکتر وارسته که سالهای اخیر چاپ شده است، تعدادی از این روشها را به صورت بسیار خلاصه بیان می کند و البته جامعیت ندارد.

مدیریت تمامی منابع ذکر شده کار دشوار و وقت گیری خواهد بود و با تلاش زیاد باز هم مطالبی خوانده نشده باقی می ماند. در کلاسهای آمادگی برای کارشناسی ارشد سعی شده تا از تمامی منابع موجود جهت تدریس استفاده شود و با تدریس مبحث به مبحث از تمامی منابع در یک مبحث استفاده می شود که این روش باعث می شود تا تقریبا هیچ مطلبی از قلم نیافتد.
در مورد مباحث عملی ایمونولوژی، تمامی روشهای پیشرفته که در کتابهای تئوری و عملی به آنها اشاره شده تدریس می شود و دانشجو با روش ها عملی و موارد کاربردی هر روش به طور کامل آشنا می شود (منابع کارشناسی ارشد ایمونولوژی).

مطالب مرتبط:
دوره آمادگی کارشناسی ارشد ایمونولوژی وزارت بهداشت

نوشتهٔ پیشین
ایجاد محدودیت موسسات اعزام دانشجوی پزشکی/ کمبود تجهیزات آموزشی
نوشتهٔ بعدی
وزارت علوم در هفته ای که گذشت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

22 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!