اعلام رونمایی از مدل جدید کنکور سراسری تا ۴ سال آینده

اعلام رونمایی از مدل جدید کنکور سراسری تا ۴ سال آینده

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی که در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه به روش‌های علمی دقیقی نیازمند هستیم، گفت: در مباحث مربوط به ارزیابی و سنجش علمی نخبگان و در همه سطوح به روش‌های علمی نیاز داریم که سبب انجام گرفتن این کارها شوند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با بحث های مربوط به کنکور گفت: یکی از مباحث و موضوعاتی که امروزه همواره در مورد آن سوال می‌شود، این است که به هر حال روش‌های ارزیابی و سنجش علمی در دانشگاه‌ها به چه صورت باید باشد که البته این موضوع گاهی با شناخت و گاهی نیز بدون شناخت با اظهار نظر عده‌ای همراه می‌شود.

برخی افراد بدون هیچ شناختی تمام سازمان سنجش را به زیر سوال می‌برند و در رابطه با کنکور صحبت می‌کنند، در دانشگاه‌های کشور گروه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا به مدل جدیدی از کنکور برسند.

تصویر مرتبط

وی گفت: مدل‌های زیادی در دنیا برای ورود به عرصه آموزش عالی وجود دارد که باید از این مدل‌ها کمک گرفته شود، ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز دنبال این هستند تا استقلال و اختیار بیشتری در پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که مدل کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تغییر خواهد کرد، یادآور شد که سازمان سنجش آموزش کشور قول داده است ان شالله سه تا چهار سال آینده مدل جدیدی برای ورود به دانشگاه‌ها، جایگزین کنکور تدوین کند که البته وزارت علوم نیز در این زمینه کمک می‌کند تا روشی جدیدتر و بهتر برای سنجش و آموزش در دانشگاه‌ها ترسیم شود و به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا آزادی و اختیار بیشتری برای جذب دانشجویان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کنگره انسان شناسی زیستی و انسان شناسی پزشکی
نوشتهٔ بعدی
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری ۹۶ در هاله ای از ابهام/بلاتکلیفی داوطلبان آزمون دکتری۹۷

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!