رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی خبر داد.


حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در جدیدترین ویرایش خود، رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی در آزمون های سراسری را اعلام کرد.

وی ادامه داد: پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود و همچنین رشته های تحصیلی اعلام شده ممنوع است.

توکلی رشته های ممنوع برای اتباع غیر ایرانی را به قرار زیر خواند:

فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلی کوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلی کوپتر و مراقبت پرواز).

علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر فناوری اطلاعات IT (گرایش رایانش امن).

وی بیان کرد: هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون های سراسری هستند منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه های راهنمای هر یک از آزمون های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

توکلی یاد آور شد: اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق «کان لم یکن» تلقی می شود.

نوشتهٔ پیشین
پذیرش ۶ هزار دانشجوی جدید در مراکز علوم اسلامی دانشگاهیان
نوشتهٔ بعدی
فعالیت غیرقانونی یک موسسه آموزش پزشکی در حوزه طب سنتی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!