وزارت علوم در هفته ای که گذشت!

در این هفته حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اخبار متنوعی روبه رو بوده است.


در این هفته حوزه وزارت علوم با اخبار بی شماری روبه رو بوده که از جمله آنها می توان به خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شریف در انتظار تخصیص بودجه، پذیرش دانشجویان دکتری رشته پلاسمای پزشکی در سال تحصیلی آینده برای دانشگاه خوارزمی، حضور رییس جمهور در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تهران، توسعه علوم پایه با بهره گیری از محصولات ایرانی،صدور کارت عضویت و برگ سهام برای خوابگاهداران غیر دولتی کشور، تحصیل ۵۰ درصد دانشجویان غیرایرانی در رشته های علوم انسانی و آخرین مهلت ثبت نام در آزمون فراگیر ارشد پیام نور اشاره کرد.

خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شریف در انتظار تخصیص بودجه
محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به میزان بودجه ای که برای امسال در اختیار ما گذاشته شود تجهیزات آزمایشگاههای خود را تامین می کنیم.هرچند خرید تجهیزات آزمایشگاهها را قدری شروع کرده ایم اما نیاز است که بودجه آن تامین شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر بحث بودجه تعمیرات و تجهیزات به ثمر نشیند و بتوانیم علاوه بر تعمیرات دانشگاه، تجهیزات مورد نیاز خود را به طور کامل تهیه کنیم.

ثبت نام بیش از ۱۵ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به فرصت تعیین شده برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بهمن ۹۵ (نوبت هفدهم) از ساعت ۱۶ چهارشنبه سوم آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه ۱۳ آذر ماه پایان می یابد و تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۱۵ هزار و ۹۷۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند.

پذیرش دانشجویان دکتری رشته پلاسمای پزشکی در سال تحصیلی آینده
محمدعلی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: قرار شد با تصویب وزارت علوم گروه آموزشی پلاسمای پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه خوارزمی آغاز و شروع به کار شود. به همین منظور تبیین چگونگی تشکیل، توسعه، ارزیابی و تسریع در رشد و توسعه علمی و تسهیل فرآیندهای آموزشی دانشجویان و دانشگاه این برنامه تسهیل می شود.

وی افزود: با راه اندازی این گروه در دانشگاه خوارزمی این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۷_۹۶دانشجوی دکتری در رشته پلاسمای پزشکی پذیرش دارد.

تعامل با اداره استاندارد برای تعمیر ۲۲ آسانسور غیراستاندارد در دانشگاه شریف
محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره تعمیر آسانسورهای دانشگاه بیان کرد: طبق بررسی ها، ۲۲ آسانسور دانشگاه غیراستاندارد تشخیص داده شده که ضمن تعامل و صحبت با اداره استاندارد و شرکتهای خصوصی آسانسور درصدد هستیم تا به ترتیب اولویت، کار تعمیر آسانسورهای دانشگاه را شروع کنیم.

صدور کارت عضویت و برگ سهام برای خوابگاهداران غیر دولتی کشور
علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاهداران غیردولتی کشور با بیان اینکه برای تمامی خوابگاه داران غیردولتی کارت عضویت و برگ سهام صادر می شود، گفت: تصمیم فوق به منظور شناسایی و ساماندهی خوابگاهداران غیر دولتی سراسر کشور صورت می گیرد تا به هر خوابگاهدار با توجه به سهم خریداری شده خود در تعاونی، برگ سهام صادر و تحویل شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر عضو تعاونی خوابگاهداران غیر دولتی کشور هستند که هریک از اعضا بر اساس ماده ۷ اساسنامه شرکت تعاونی، باید یک سهم معادل ۱۰ میلیون و۵۰۰ هزار ریالی در تعاونی داشته باشند.

۱۳ آذر، آخرین مهلت ثبت نام در آزمون فراگیر ارشد پیام نور
محمد محسن صدر سخنگوی دانشگاه پیام نور با اشاره به ثبت نام دوره‌های فراگیر و الکترونیکی این دانشگاه اظهار داشت: ثبت نام دوره‌های فراگیر الکترونیکی دانشگاه پیام نور تا ۱۳ آذر ماه ادامه پیدا می‌کند و ظرفیت این دوره در مجموع ۳۳ هزار نفر است.

وی یادآور شد: امتحان دوره ارشد فراگیر در رشته های معماری، هنری، علوم انسانی در بهمن ماه به صورت سراسری و در کل کشور برگزار می‌شود.

اعلام پذیرش سهمیه استعداد درخشان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشگاه تهران
محمدعلی شریفی مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه در اجرای سیاست‌های هدایتی و حمایتی از دانشجویان برتر و ارایه تسهیلات برای ورود به دوره کارشناسی و مصوبات شورای آموزشی این دانشگاه، برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارند، به صورت مازاد بر ظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوطه دانشجو می‌پذیرد.

حضور رییس جمهور در مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تهران
احمدرضا خضری مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران گفت: طی مکاتباتی که با دفتر رییس جمهور داشتیم، از سوی نهاد ریاست جمهوری برای حضور وی در این دانشگاه اعلام آمادگی شده است. اکنون این موضوع در دست بررسی است ولی هنوز مشخص نیست که رییس جمهور در دانشگاه تهران در ۱۶ آذر حضور داشته باشد.

صفر شدن ظرفیت ۶۹ موسسه غیر دولتی به وسیله وزارت علوم
علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: پس از بررسی نهایی مراکز غیرانتفاعی به وسیله کمیسیون ماده ۹، ۶۹ دانشگاه غیر انتفاعی ظرفیت جذب دانشجویان شان به وسیله وزارتخانه صفر شد و این مراکز می‌توانند برای احقاق حق خود پس از جمع آوری مدارک به کمیسیون ماده ۹ اعتراض خود را اعلام کنند.

تحصیل ۵۰ درصد دانشجویان غیرایرانی در رشته های علوم انسانی
صمد حاج جباری مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان درباره دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران گفت: این دانشجویان در رشته ها و گروه‌های آزمایشی مختلفی که در ایران دایر است تحصیل می کنند.

وی درباره حوزه های تحصیلی این دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور ادامه داد: ۳۵ درصد این دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی، نزدیک ۵۰ درصد در رشته های علوم انسانی و ۱۵ درصد مابقی در گروههای هنر و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

ایجاد ۲ شرکت تعاونی خوابگاه داران در تهران
علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد دانشجویان ساکن در خوابگاههای تهران را دختر و ۳۰ درصد را پسران تشکیل می دهد، از تشکیل شرکت تعاونی خوابگاه داران خبر داد و گفت: این شرکتهای تعاونی برای دختران و پسران به صورت جداگانه تشکیل می شوند.

وی با بیان اینکه این تصمیم به نسبت تفکیک و خدمات رسانی بهتر به خوابگاهداران کلانشهر تهران صورت می گیرد، عنوان کرد: این مسئله بدان جهت است که علاوه بر هزینه های جاری، هریک از دوگروه همکارانی که به دانشجویان خدمات رسانی میکنند مشکلات و مسایل مخصوص بخود را دارند.

توسعه علوم پایه با بهره گیری از محصولات ایرانی
سید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی یکی از مشکلات در تسریع توسعه علم و فناوری را عدم استفاده مناسب از تولیدات علمی دانست و بیان کرد: این مشکل از آنجا ناشی می شود که از محصولات ایرانی استفاده نمی کنیم، اگر در تمام حوزه ها از علوم انسانی گرفته تا کشاورزی و فنی و مهندسی از محصولات ایرانی استفاده شود، به تبع آن برای تولید محصول به تولید علم و برای تولید علم به کار علمی و توسعه علوم پایه نیاز خواهد شد.

افزایش درخواست دانشجویان برای دوره شانزدهم به عتبات
محمد رضا فقیهی رییس سازمان عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد: بیشترین اعزام کاروان های دانشگاهیان در این دوره به صورت هوایی بوده که در این بین تعداد کمی هم به صورت زمینی اعزام داشتیم. بیش از ۹۳ هزار نفر از دانشجویان در این دوره ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر اعزام شدند.

وی گفت: دور شانزدهم و دور جدید اعزام ها از اول بهمن سال جاری آغاز می شود.

نوشتهٔ پیشین
تدریس ژنتیک : حل یک تست ژنتیک جمعیت
نوشتهٔ بعدی
هشدار وزارت بهداشت به دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خارجی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!