پایان نامه‌ای با موضوع گردشگری جنگ

موضوع گردشگری جنگ در قالب پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، موضوع گردشگری جنگ در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور منوچهر جهانیان رئیس دانشکده گردشگری و سردار سرتیپ بهمن کارگر معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مورد بررسی و دفاع قرار گرفت.

در این جلسه سردار سرتیپ کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های بسیار گسترده شورای ستاد مرکزی راهیان نور کشور، گفت: با توجه به افزایش سالانه تعداد بازدیدکنندگان از مناطق جنگی که در سال گذشته تعداد ۶میلیون نفر از مناطق جنگی در کاروان‌های راهیان نور شرکت کردند. از این تعداد ٨٠ درصد جوانان ١۵ تا٣٠ سال سن داشتند و ٧٠ درصد برای بار اول و ۴٠ درصد با وسیله نقلیه شخصی در اردوهای راهیان نور حضور داشتند. یادمان‌ها شامل ۵٧ یادمان در٧ استان و بیش از یک‌هزار نقاط حادثه‌ای است و در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده تعداد هر سال تعداد ١٠میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس و در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

وی ادامه داد: از مسائلی که درحوزه دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد مسأله عقلانیت و تدبیر و حکمت است که مغفول مانده است همه دستگاه‌های کشوری و لشکری تلاش می‌کنند تا راهیان نور هر سال بهتر از سال‌های قبل اجرا شود.

سردار سرتیپ کارگر افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شورای سیاست‌گذاری راهیان نور با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور برگزار و در آن درباره نحوه اجرای بهتر راهیان نور تصمیم‌گیری می‌شود.
گردشگری جنگ در دهه‌های اخیر به ویژه پس از جنگ جهانی دوم توجه فراوانی به خود جلب کرد. پس از هشت سال نبرد حق علیه باطل با رژیم بعثی عراق پتانسیل ویژه‌ای دراین زمینه داراست. بنابراین با غنیمت شمردن این پتانسیل عظیم اما پنهان باید فرهنگ، دلاوری‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نیازمند حمایت بیشتر مسئولین امر و کلیه برنامه‌ریزان گردشگری، جهت غنای ادبی گردشگری جنگ، شفاف‌سازی اثرات فرهنگی گردشگری جنگ و همچنین سنجش تاثیرات این مهم در ابعاد مختلف است.

در این راستا سپیده سمنانی دانشجوی کارشناسی ارشد در پایان‌نامه خود به بررسی موضوع گردشگری جنگ پرداخته است. پژوهشی که به دنبال بررسی میزان اثرات گردشگری جنگ بر گردشگران ورودی داخلی یادمان شلمچه در بُعد فرهنگی شکل گرفته تا با شناخت اثرات فرهنگی گردشگری جنگ بر گردشگران ورودی موجبات تقویت آن فراهم شود و همچنین با ارائه پیشنهادهایی در زمینه تقویت اثرات مثبت فرهنگی گردشگری جنگ گام بردارد تا اندک تلاشی در زمینه غنای ادبی گردشگری جنگ و پر کردن شکاف موجود در ادبیات گردشگری جنگ داشته باشد.

گردشگری جنگ شاید برخلاف سایر گردشگری به دلیل اینکه تورهای گردشگری متنوعی از قبیل راهیان نور برای تحقق این نوع گردشگری را دارد، نشان می‌دهد که بیشتر اقشار مردم با هر میزان از سطح درآمدی قادرند از مناطق بازدید کنند. به همین دلیل یکی از پیشنهادهای این پژوهش گسترش تبلیغات جهانی پیرامون گردشگری جنگ و افزایش تسهیلات و زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه است.

نوشتهٔ پیشین
انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه آزاد از ۱۸ مهر
نوشتهٔ بعدی
ژنتیک پزشکی :نکات فصل اول ژنتیک پزشکی امری (ایمری)

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!