جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

کنکوران

مرحله نهایی رقابت ۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در جشنواره فرهنگی کشور برگزار شد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، این جشنواره با هدف ایجاد زمینه مشارکت بیشتر دانشجو معلمان در فعالیتهای داوطلبانه و اختیاری در حوزه های هنری، ادبی و علمی برگزار شد، تا معلمان فردای ایران را برای کسب شایستگی های معلمی و توانمندی های فردی تشویق کند.

مسابقات این جشنواره در ۴۴ رشته در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی برگزار شد که ۲۷ رشته آن همه ساله در قالب جشنواره فرهنگی و در دو بخش خواهران و برادران از سطح استانی تا کشوری برگزار می شود.

در بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی امسال نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانشجو معلمان سراسر کشور در بخش خواهران و برادران به بخش کشوری راه یافتند و به میزبانی استان مرکزی در پردیس شهید باهنر اراک به رقابت پرداختند.

دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در اختتامیه این جشنواره گفت: شخصیت معلمان تنها با درس خواندن و گذراندن واحدهای درسی شکل نمی گیرد، بلکه وابسته به فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است.

وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر فعالیت های علمی و پشت سر گذاشتن واحدهای درسی، فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی به عنوان بخشی از فعالیت های ضروری تعریف شده است و این اقدامات از اساسی ترین برنامه ریزی های این دانشگاه محسوب می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری تنها معطوف به تولیدات هنری نیست بلکه متربیان باید فراتر از آن، توان لذت بردن و درک ابعاد هنری و زیبایی شناختی عالم خلقت را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری اختیاری و غیر اجباری زمینه را در جهت کسب شایستگی های لازم برای معلمی فراهم می کند و در این راستا رشد و تربیت ساحت هنری و زیبایی شناختی یکی از ملاک های اساسی برای معلمی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران که با حضور مسؤلان فرهنگی استانی و کشوری در شهر اراک به کار خود پایان داد.

نوشتهٔ پیشین
دانشگاه ارومیه خوابگاه متاهلی ندارد
نوشتهٔ بعدی
معرفی دانشگاههای پزشکی ایران به دنیا / افزایش ظرفیت دانشجوی خارجی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!