نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۵ اعلام شد/ دانشگاه‌های تهران و شریف در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا

کنکوران

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها :رئیس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی‌ دانشگاه شیراز با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی شانگهای نتایج رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد، گفت: ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان معرفی‌ شدند که دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در بین آن‌ها قرار دارند.
جعفر مهراد رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی‌ دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نظام رتبه بندی شانگهای نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که بر اساس این رتبه بندی، ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان طبق معیارهای کمی‌ علمی‌ معرفی‌ شد.

استاد علم اطلاعات افزود: در جدول کلی‌ رتبه بندی نام دو دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌‌شود و دانشگاه تهران با رتبه‌ای در دامنه ۳۰۰-۲۰۱ و دانشگاه صنعتی‌ شریف در رتبه‌ای در دامنه ۵۰۰-۴۰۱ قرار دارند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: رتبه‌های اول تا پنجم به ترتیب به دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، انستیتو فنّ آواری ماساچوست ، برکلی، و کمبریج تعلق دارد.

به گفته مهراد، رتبه‌های ششم تا دهم نیز در اختیار دانشگاه‌های پرینستون، کلتک، کلمبیا، شیکاگو، و آکسفورد است.

چهره ماندگار علمی کشور گفت: در فاصله رتبه‌های ۱۱ تا ۱۷، هفت دانشگاه از آمریکا، رتبهٔ ۱۸ مربوط به یونیورسیتی کالج لندن، رتبهٔ ۱۹ مربوط به دانشگاه سان فرانسیسکو، و رتبهٔ بیست نیز مربوط به موسسهٔ فناوری زوریخ است.

وی ادامه داد: از قاره آسیا، دانشگاه توکیو نخستین دانشگاهی است که در جایگاه ۲۱ نشسته است. در قاره اروپا نیز، دانشگاه کپنهاگ، و دانشگاه پییر و ماری کوری، به ترتیب رتبه‌های ۳۵ و ۳۶ را در اختیار دارند. در منطقه اقیانوسیه، دانشگاه ملبورن حائز رتبه ۴۴ است. نخستین دانشگاه آلمان، دانشگاه هایدلبرگ، رتبه ۴۶ را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه جنوب غرب آسیا، دانشگاه عبری اورشلیم، رتبه ۶۷ را در اختیار دارد. در این منطقه دانشگاه‌های ملک عبدالعزیز و ملک سعود، رتبهای در دامنه ۲۰۰-۱۵۱ دارند. سومین دانشگاه عربستان سعودی دانشگاه علوم و فنّ آوری ملک عبداله، در دامنه‌ای بین ۴۰۰-۳۰۱ قرار دارد. دانشگاه قاهره نخستین دانشگاه مصر است که آن‌ نیز رتبه‌ای در دامنهٔ ۵۰۰-۴۰۱ دارد. از عربستان سعودی چهارمین دانشگاه این کشور، دانشگاه نفت و معدن ملک فهد است، که آن نیز، رتبه‌ای در همین دامنه دارد.

مهراد با اشاره به رتبه دانشگاه‌های ترکیه افزود: از این کشور تنها دانشگاه استانبول که رتبه‌ای در دامنه ۵۰۰-۴۰۱ دارد در این نظام رتبه بندی مشاهده می‌‌شود.

نوشتهٔ پیشین
افزایش ۳۰ درصدی خدمات پرداخت وام دانشجویی
نوشتهٔ بعدی
نتایج نهایی دکتری /اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ۲۸ مرداد منتشر می‌شود

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!