انتشار سند آمایش آموزش عالی تا مهر ماه

کنکوران

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: این طرح اکنون در معاونت آموزشی وزارت علوم در دست تدوین است و پیش بینی می شود تا آخر شهریورماه قابل ارائه و انتشار باشد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،درمورد طرح آمایش آموزش عالی توضیح داد: هدف طرح آمایش آموزش عالی این است که زمینه ای فراهم شود تا دانشگاه ها و مراکز علمی از ماموریت خود آگاه باشند و شاخص های تعیین این ماموریت‌ها نیز تعیین شود.

وی ادامه داد: باید با توجه به ظرفیت بومی،شرایط اقلیمی و مرزی، توانمندی های علمی،زمینه های تخصصی موجود در دانشگاه ها،شیوه های آموزشی و…بتوانیم نظام آموزش عالی را هدفمند کرده و سامان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در سامان‌دهی باید نگاهی به گذشته و آینده داشت، توضیح داد:نگاه به گذشته به این دلیل است که بررسی شود در گذشته چه روندی از پیشرفت ها یا پسرفت ها حاصل شده است و رشد آموزش عالی به چه میزان معنادار بوده است و نگاه به آینده هم به این دلیل است که بررسی شود چگونه می‌توان خود را با اسناد بالا دستی تطبیق داد.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: این مسائل در سند آمایش آموزش عالی بررسی می شود و در نتیجه ارائه مجوز هم معنا پیدا می‌کند. در طرح آمایش آموزش عالی تاکید می شود که برای مجوز باید نیاز جامعه دیده شود،همین رشد بی رویه تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان که با مشکل مواجه شده است حاصل بی توجهی به سند آمایش آموزش عالی است.

نوشتهٔ پیشین
۲ رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به تایید وزارت علوم رسید.
نوشتهٔ بعدی
نتایج اولیه کنکور ۹۴ فردا اعلام می‌شود/ انتخاب رشته از ۵ مرداد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!